Drogerie dm spustila e-shop. Vedle nakupování radí, jak pečovat o vlasy, děti či hlodavce

Iva Špačková ČTK Iva Špačková, ČTK
Aktualizováno 20. 2. 2018 14:57
Česká republika je čtvrtou zemí, kde dm drogerie markt otevřela svou virtuální prodejnu.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: dm drogerie markt

České Budějovice - Drogerie dm spustila on-line prodej v České republice. Za necelou padesátikorunu rozveze drogistické zboží po celé republice, a to do tří dnů po objednání. Kdo si však stihne nakoupit během dopoledne, může balík dostat už druhý den. E-shop hodlá brzy spustit také konkurenční drogerie Teta a plánuje ho i  Rossmann.

Drogerie spustila e-shop minulé úterý a dnes o tom informovala v tiskové zprávě. Ve virtuálních regálech nabízí 11 tisíc výrobků za stejné ceny jako v kamenné prodejně. Některé produkty však bude nabízet jen on-line. Každý, kdo chce virtuálně nakupovat, se však napřed musí registrovat.

"On-line shop vnímáme jako doplnění dosavadního způsobu prodeje. Naši zákazníci si přáli, aby si mohli své oblíbené produkty koupit kdykoliv. I když se bude nadále většina nákupů uskutečňovat v našich kamenných prodejnách," řekl k otevření e-shopu jednatel dm Česká republika Gerhard Fischer. 

Společnost bude ve virtuálním obchodě cílit hlavně na plánované dlouhodobé nákupy, tedy takové, v nichž rychlost dodání není hlavní prioritou. Standardní doba dodání zboží tak bude do dvou až tří pracovních dnů od zadání objednávky. "Pokud odešlete objednávku do 12 hodin, zásilka bude doručena již následující pracovní den," slibuje však na svých stránkách e-shop.

Zboží bude rozvážet společnost Geis za jednotnou cenu 49 Kč, a to na všechny soukromé adresy v republice. V budoucnu bude dopravní firma rozvážet balíky do prodejen dm. 

Nákup zboží však není jedinou věcí, kterou se snaží e-shop přitáhnout zákazníky. Drogerie se nabídku zboží snaží prolomit lifestylovými tématy a vytvořit z e-shopu kombinaci virtuálního obchodu a on-line magazínu.

Redakční příspěvky se objevují v každé hlavní prodejní sekci. Je jich zatím poskrovnu a jejich hlavním cílem je nabídnout prodávané zboží. Čtenáři se tak mohou dozvědět například to, jakou čepici si mají v zimě nasazovat, aby co nejvíce ochránili své vlasy, jaké mýty panují při hádání pohlaví dětí před jejich narozením, či to, že do křečka se vejde až 500 gramů potravy. 

Virtuální prodejny společnost vyzkoušela už v Rakousku, Německu a Maďarsku. Česká republika je tak čtvrtou zemí, kde firma e-shop rozjela.

Některé výhody z kamenných prodejen na něm dosud nefungují, což je příklad věrnostního programu active beauty světa výhod, což může být dáno tím, že firma spěchala na rozjezd e-shopu, aby předběhla drogerii Teta. "I po spuštění on-line shopu však budeme nadále pracovat na rozšíření jeho funkcí a ještě lepším servisu," slibuje jednatel Fischer.

Společnost Solvent ČR, která provozuje síť drogerií Teta, plánuje spustit e-shop na konci března. "Je to z pudu sebezáchovy," vysvětlil Aktuálně.cz záměr firmy šéf marketingu David Vejtruba. E-shop hodlá zákazníkům nabídnout až 14 tisíc položek a věrnostní program mu má fungovat hned od prvního dne.

Drogerie Rossmann plánuje podle ČTK spustit v Česku internetový obchod, ale ne dříve než v roce 2019. Na internetu nabídne celý sortiment. Společnost neočekává, že by tržby e-shopu ve střednědobém horizontu generovaly více než pět procent ročního obratu.

"Neočekáváme, že se zájem zákazníků změní okamžitě, ale do budoucna se internetový prodej jistě stane nedílnou součástí našeho působení na českém trhu a každý zákazník se bude moct rozhodnout dle svých preferencí a momentálních potřeb," řekla agentuře mluvčí prodejen Rossmann Olga Stanley.

Prodeje drogerie na internetu rostou v Česku skokovým tempem. "Jedná se o trend, na který musí reagovat i kamenní prodejci, stejně jako se to děje v ostatních segmentech. Loni do světa e-commerce vstoupili velcí off-line hráči (obchodní řetězce) jako Lidl nebo Humanic. Hranice mezi off-linem a on-linem se tak stírají víc a víc, a to hlavně ve prospěch samotného zákazníka," uvedl ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman.

Čtvrtina největších obchodních řetězců (26 procent) stále nemá internetový obchod, uvedla v únorovém průzkumu společnost Acomware. Nejpopulárnější e-shop mezi zákazníky má IKEA, naopak nejvíce lidem chyběla možnost nakoupit si on-line u Planeo elektro, Kauflandu či právě dm drogerie, dodala firma.

V Česku je v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě a podle odborníků jich bude přibývat. Loni jich v ČR přibylo meziročně 900 na celkem 40 100, ukazují údaje portálu Heureka.cz. Tržby e-shopů loni stouply o 18 procent na 115 miliard Kč. Podle údajů E-commerce Europe za rok 2016 patří ČR mezi země s největším podílem on-line nákupů v Evropě.

 

Právě se děje

Další zprávy