Iva Špačková
17. 4. 2019 6:06
Češi se cítí být atlety. Když kupují oblečení, neutrácejí nejvíc peněz v prodejnách zaměřených na módu, ale v obchodech orientovaných na sport. Ukazuje to studie výzkumné agentury GfK. Podívejte se na zajímavosti z výzkumu.
Móda ve sportu
Studie ukázala zajímavou věc. Češi nakupují nejvíc oblečení a bot ve Sportisimu, tedy prodejně zaměřené na pohyb. Tento obchod je také nejčastějším místem nákupu u lidí s vyššími výdaji za módu.
V současnosti se prodá dvaapůlkrát více věcí pro outdoorové sporty než před pěti lety. Vůbec nejvíce rostou výdaje na věci pro běh. Vyšší útraty však nemusí znamenat, že Češi sportují více. "Možná si kupujeme odpustky. Já mám ve skříni také nějaké běhací boty, kterým tam je velmi dobře. Ale když jsem si je kupoval, tak jsem z toho měl dobrý pocit," vysvětluje možnou motivaci prezident SOCR ČR Prouza.
Výzkum také ukázal, že v Lidlu nejčastěji nakupují oblečení lidé s malou a střední útratou a Bonprix.cz má nejvyšší loajalitu zákazníků při nákupech oděvů.