reklama
 
 

Klienti České spořitelny se stali terčem podvodníků

7. 1. 2008 10:43
Banka vydala varování pro své klienty

Praha - Podvodníci zaútočili po internetu na klienty České spořitelny. Banka proto vydala varování pro své klienty před podvodníky, kteří by mohli zneužít přístupová hesla do internetového bankovnictví Servis 24.

Emailovou zprávu, která měla po klientech České spořitelny žádat, aby se z bezpečnostní důvodů přihlásili do Servisu 24, mohli někteří klienti obdržet v předchozích dnech.Při tom internetové bankovnictví využívá okolo jednoho milionu klientů banky.

"Podvodná e-mailová zpráva má vzbudit dojem, že byla odeslána z adresy www@servis24.cz a obsahuje link na údajné stránky internetového bankovnictví České spořitelny," vysvětlila Klára Gajdušková, tisková mluvčí ČS.

Koncovka .US

Zpráva je výzvou, aby se adresát z bezpečnostních důvodů přihlásil prostřednictvím prolinku v jejím těle na stránky služby Servis 24. Pokud tak učiní, dostane se na stránky, které sice vypadají jako stránky internetového bankovnictví ČS, ale v poli adresy je namísto www.servis24.cz uvedeno www.servis24.us

Sama zpráva je navíc psána těžko srozumitelnou češtinou a obsahuje prvky azbuky. Cílem podvodného e-mailu je získat klientské číslo a heslo adresáta (identifikační a autentizační údaje) a pokusit se následně o jejich zneužití.

"Česká spořitelna žádnou takovou zprávu nerozesílala a s klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikuje o tak zásadních záležitostech, jako je zabezpečení," řekla Gajdušková.

"Banka nemá informace o tom, že by kdokoli z jejích klientů na zprávu zareagoval a byl poškozen. A ani to vzhledem k informovanosti klientů nepředpokládá," dodala.

Rychlá změna hesla pomůže

Pokud by někdo z klientů na e-mail reagoval, se znalostí pouhých dvou identifikačních údajů není možné službu Servis 24 zneužít.

Přesto Česká spořitelna preventivně vyzývá klienty, aby na zprávu v žádném případě nereagovali a prostřednictvím prolinku v jejím těle se na SERVIS 24 nepřihlašovali, uvádí se v tiskové zprávě, kterou banka v neděli vydala.

"Pokud kdokoli z klientů na zprávu zareagoval, Česká spořitelna doporučuje, aby ihned kontaktoval její klientské centrum pro zablokování služby a vygenerování nových přihlašovacích údajů. Banka zároveň prosí klienty, kteří podvodný e-mail dostali, aby jej poslali na adresu csas@csas.cz. Pomohou tak dalšímu posilování prevence proti zneužití internetového bankovnictví," žádá ve zprávě banka.

Česká spořitelna není jediná, kdo se stal terčem útoku podvodníků, a to již poněkolikáté. První, kdo se s podobným útokem setkal byla, česká Citibank.


autor: kst | 7. 1. 2008 10:43

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama