Za většinu zaměstnanců vyřizují roční daňové záležitosti mzdové účetní ve firmách. V některých případech, a je jich čím dál tím více, si ale musejí daně řešit sami. Přečtěte si, zda se tato povinnost netýká právě vás.
Pozor na termíny
Do 15. února zaměstnanci podávají žádost o provedení ročního zúčtování záloh na daň a daňové zvýhodnění za zdaňovací období 2018. Zároveň do tohoto data zaměstnanci odevzdávají do mzdové účtárny všechny
podklady nezbytné pro uplatnění odečitatelných položek a slev na dani.
Pokud ale například pracují pro více zaměstnavatelů současně nebo mají příjmy z pronájmu nemovitostí, musí takzvaný růžový formulář na finanční úřad odevzdat sami.
O tom, že budete sami podávat daňové přiznání, informujte svého zaměstnavatele. Ve mzdové účtárně vám vystaví dokument zvaný Potvrzení o zdanitelných příjmech, který bude podkladem k růžovému formuláři.
- A jaké jsou ony situace, kdy si musí daňové přiznání i jako zaměstnanci podat sami?