Kateřina Hovorková
Aktualizováno 10. 6. 2019 9:21
Stalo se už běžnou praxí, že zvýšení platu nenavrhuje jako dřív zaměstnavatel, nýbrž zaměstnanec, který si o lepší peníze sám řekne. "Avšak přijít za nadřízeným s tím, že panuje nízká nezaměstnanost, a tak chcete přidat, není dobrý postup," upozorňuje Tomáš Surka z personální společnosti Devire. A není ani dobré argumentovat tím, že už jste přece ve firmě dlouho a víc peněz si zasloužíte. Chybná je také výčitka, že jste objevili inzerát, kde vaše firma hledá člověka na podobnou pozici, ovšem za výhodnějších podmínek, a cítíte nespravedlnost. Takže jak na to?
Jak to vidí šéfové ve firmách
Veronika Válová, ředitelka divize Governance, Trinity Bank:
Umíme nadšené a pracovité lidi odměnit nadstandardní mzdou a takový zaměstnanec se nemusí bát říct nadřízenému o navýšení platu a otevřít na toto téma diskusi, pokud má pocit, že není dostatečně ohodnocen. Každý pracovník by si měl být vědom svého přínosu, výkonu, nasazení i výsledků, a pokud korespondují s jeho žádostí, prostor pro diskuzi se určitě nabízí.
Zároveň nadřízený zná svůj tým i výsledky jednotlivých členů, podle toho tedy může situaci zhodnotit a probrat ji se zaměstnanci, aniž by došlo k narušení vztahu.
Nejdůležitější jsou pro zvážení žádosti nasazení, přístup k práci a pracovní výsledky zaměstnance. Co si určitě zaslouží odpovídající finanční ohodnocení, a tedy v případě diskuse o navýšení platu či prémií případné další finanční ohodnocení, jsou excelentní výkony, vysoká odbornost, silná integrita a morálka i prokazatelné pracovní výsledky.