reklama
 
 

Hledání práce v době krize? Miliony lidí věří internetu

27. 11. 2008
Foto: Aktuálně.cz
Ve světě zažívají boom, Česko trochu pokulhává
Doporučujeme

San Francisco - Kdo by neznal Twitter, Facebook nebo LinkedIN? Sociální sítě zažívají boom. A nyní výrazně těží také z ekonomické krize a propouštění.

Internet otevírá lidem hledajícím práci nové obzory. Už není třeba jen rozesílat životopisy na nespočet míst nebo kontaktovat personální agentury. Stačí si vytvořit účet na LinkedINu, který slouží ke sdružování profesionálů a vyhledávání pracovních informací a referencí.

Od začátku roku tento vyhledávač rapidně zvýšil počty uživatelů. Zatímco v lednu jich bylo jen 18 milionů, nyní je to už více než 30 milionů. Hodnota projektu se vyšplhala na miliardu dolarů a roční zisky se pohybují kolem 100 milionů. Plynou hlavně z poplatků za registraci. Zatímco základní registrace je bezplatná, za business účet si připlatíte 19,95 dolarů za měsíc.

Češi na síti? Jsou, ale...

V českých poměrech je využití těchto sítí ale stále problematické. Zatímco projektová manažerka JobDNES.cz nedávno serveru itbiz.cz potvrdila, že "se tu tvoří velký prostor pro oslovování uchazečů", podle produktového manažera LMC G2 Zdeňka Němce je míra využití LinkedIN českými personálními manažery zanedbatelná.

Jan Matějka, marketingový manažer Spráce.cz, souhlasí spíše s prvním tvrzením. "Určitě půjde o již avizovaný rozvoj mobilních zařízení a permanentní zapojení do trhu práce díky sociálním sítím. Může to jít až tak daleko, že bude fungovat určitá forma personalizovaných agentů prohledávajících všechny nabídky práce a s pomocí metod umělé inteligence vybírající ty, které nejlépe vyhovují profilu uchazeče," odcitoval jeho slova server itbiz.cz

Obama na Twitteru

Příkladem toho, jak mohou být sociální sítě dobré pro obchod, je třeba americká telekomunikační společnost Comcast. Ta začala už před několika lety využívat služeb sítě Twitter nejen k propagaci svých služeb, ale také k poskytování zákaznických služeb a odpovědí na nejrůznější otázky.

A potenciál sociálních sítí je vidět i na letošních prezidentských volbách v USA. Prezidentský kandidát Barack Obama využil právě služeb Twitteru k tomu, aby své nejvěrnější voliče neustále informoval o aktuálním volebním dění, svém programu a tom, kde se právě nachází.

Tímto krokem tak dal všem občanům možnost účastnit se volební kampaně, byť jen virtuálně.

V českých senátních volbách to samé vyzkoušel kandidát KDU-ČSL Vlastimil Ježek na facebooku. Tím se zařadil po bok čtyř politiků, kteří profil na facebooku mají již delší dobu.

Průkopníky tohoto způsobu komunikace na české politické scéně jsou ministr školství Ondřej Liška (SZ), místopředseda KDU-ČSL David Macek, předseda zahraničního výboru Poslanecké sněmovny Jan Hamáček (ČSSD) a senátní kandidát ODS na Strakonicku Miroslav Beneš.

autoři: Ekonomika, Reuters, Red Eko

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama