Život na lince: Práce na minuty, bolavé klouby, touha po benefitech. Chyby neexistují

Kateřina Hovorková Kateřina Hovorková
3. 11. 2019 18:12
Na jedné straně slušný plat a pěkné benefity, na druhé monotónní práce. Pořád dokola jen pár úkonů. Jeden šroub, druhý šroub, třetí šroub, zavřít kufr. A další vůz se blíží. V továrně na auta pestrou práci neočekáváte, ale stejně vás svět montážní haly překvapí. "Zvyknete si. Někdo za čtrnáct dní, někdo do měsíce," říká žena, která už strávila na lince v továrně Kia Motors v Žilině dlouhá léta.
V továrně Kia v Žilině.
V továrně Kia v Žilině. | Foto: Kia

Práci vám vyberou

Nováčci se musí také seznámit s montážní halou, je obrovská, prohlídka je tedy prý důležitá, aby se neztráceli. "Učíme je také pochopit jednotlivé značky na takzvaném rodném listě auta. V tomto listě, které auto má až do vyjetí z linky, je napsáno přesně, co je to za typ, do jaké země míří, jakou má barvu, jaký motor, jaké vybavení a další věci," vysvětluje trenérka. 

Vybírat si typ práce nováčci úplně tak nemohou. Od vedoucích přijdou trenérům požadavky na obsazení volných míst, takže jdou většinou tam, kde je volno. "Například vyšší muže dáváme na linku, kde jsou auta ve výšce a montují se zespodu. Nebo ženy vybíráme na jemnější práce, kde se hodí jejich menší ruce," dodává Magdaléna. 

 

Právě se děje

Další zprávy