Google pokračuje v tažení za hudební revolucí

Patrick Zandl
18. 5. 2013 16:00
Firma nabídne streamovací hudební službu. Není první, ale může být nejdůraznější
Foto: Aktuálně.cz

Analýza Insideru - Konference Google I/O tento týden naznačila, jak chce Google pokračovat s hudební revolucí. Jak se očekávalo, firma nabídne streamovací hudební službu. Není první, ale má šanci být nejdůraznější.

Ale všechno popořádku.

Pokud jste se těšili, máte zatím smůlu. Stejně jako hudební úložiště Google Play Music není ani streamovací služba Google Play Music All Access (PMAA) pro Českou republiku dostupná, zřejmě z důvodů autorských práv. A ani není jasné, kdy a zda vůbec se někdy těchto služeb dočkáme, i když česká pobočka bývá v tlaku na lokalizaci služeb Google velmi úspěšná.

Jenže česká lokalizace pro globální úspěch služby není nijak podstatná, takže se podívejme, co start služby s nepříjemně dlouhým jménem bude znamenat.

Spuštěním hudební služby All Access vstupuje Google na pole, kde v zahraničí již nyní úspěšně působí společnosti jako Spotify, Pandora, Rdio nebo Rhapsody.

Jen pro představu, o jaký trh jde: Spotify, zřejmě nejznámější služba předplacené hudby, obsluhuje šest milionů platících klientů a 24 milionů uživatelů, kteří službu používají v její verzi zdarma. Placená verze neotravuje s reklamou, stojí pět euro či dolarů, a pokud si chcete hudbu pouštět i jinde než na PC, například si ji stahovat do mobilu, je měsíční předplatné dvojnásobné.

Tento model předplatného je v současné době standardem i u ostatních služeb a Google PMAA se z něj neodchyluje. Snad jen pro zájemce, kteří se stihnou zaregistrovat včas, nabízí dvacetiprocentní slevu...

Přečtěte si celou analýzu Patricka Zandla v placeném deníku Insider: Co čeká s Googlem hudební trh a komu se nová služba vyplatí?

 

Právě se děje

Další zprávy