Berlín - Němečtí spotřebitelé se při snižování výdajů častěji snaží ušetřit na potravinách než na autech. Vyplývá to z průzkumu, jehož výsledky zveřejnila výzkumná organizace Forsa.
Podle průzkumu, kterého se od června do srpna zúčastnilo čtyři tisíce respondentů, se méně peněz za potraviny v posledních dvanácti měsících pokusilo vydávat 48 procent dotázaných. Zhruba 36 procent německých spotřebitelů uvedlo, že chodili méně do restaurací, kina nebo divadla. Zhruba každý čtvrtý připustil, že utratil méně za dovolenou (29 procent) nebo odložil nákup dražších věcí (27 procent).
Pouhá čtyři procenta dotázaných šetřila na autech. Každý pátý přitom jezdil svým vozem dokonce častěji. Zhruba 22 procent však zároveň více usedalo na bicykl a zhruba 31 procent využívalo častěji službu sdílení aut, ukazuje také průzkum, který si objednalo několik německých sdružení zabývajících se mobilitou.