Miliardy dolarů na hubnutí nezabírají

Adam Junek
21. 5. 2006 0:00
Paříž - Lidé tloustnou. Aby ne, když na dolar Světové zdravotnické organizace na boj s obezitou, připadne 500 dolarů na reklamu. Uvnitř: INFOBOX

Obézních lidí je podle oragnizace 1,6 miliardy na světě. A těch, co jsou opravdu nemocní obezitou, je 400 milionů. Za poslední čtyři desetiletí lidstvo přibralo průměrně zhruba dvanáct kilogramů.

Nejvíce přidávají na váze světu Američané, více než pětina obézních je právě v Americe. Dvojka světových "tlusťochů", Mexiko, nešlape Spojeným státům ani zdaleka na paty. Z celkového počtu obézních lidí jich jen dvacetina žije v této středoamerické zemi.

Hubnoucí přípravky místo diet

Státy cítí problém a snaží se sním bojovat. Zvyšují neustále ve svých zdravotnických rozpočtech položky pro boj s obezitou. Nový Zéland například nedávno ohlásil zvýšení o 76 milionů dolarů na příští čtyři roky.

Jenže lidé raději věří hubnoucím prostředkům, než aby změnili své stravovací návyky. A jsou ochotni za ně utrácet stamiliony. Američané podle statistik vydají na různé hubnoucí kůry na 117 miliard dolarů ročně.

Infobox

JAK NA OBEZITU

  • Pravidelně jezte (pětkrát denně)
  • Nevynechávejte snídaně
  • Hýbejte se minimálně půl hodiny denně, stačí rychlá chůze
  • Nejezte tučná jídla, zcela se vyhněte uzeninám
  • Dejte přednost rostlinným tukům a tmavému pečivu
  • Nepijte sladké nápoje a nejezte sladkosti

A Češi se nenechávají zahanbit. Jenom za léky na hubnutí na předpis vydali vloni Češi 250 milionů korun, uvedl pro Hospodářské noviny Jiří Havránek ze společnosti Zentiva.

Češi jsou podle průzkumů druhým nejtlustším národem v Evropě. A ta se s obezitou také silně potýká. Stojí až za patnácti procenty umrtí.

Právě v těchto dnech proběhl v Paříži kongres o terapiích bojujících s obezitou. Odborníci volali po tom, aby byla obezita považována za vážnou nemoc, a probírali nejnovější metody, jak s ní bojovat.

Kromě farmaceutických společností, které vrhají na trh jeden hubnoucí přípravek za druhým, se z tloustnutí lidstva může těšit také kosmetická chirurgie.

Zdravě jíst můžou i psi

A nejen to. Na fanoušky zdravé výživy a zároveň milovníky zvířat zaútočili výrobci žrádla pro domácí miláčky. Největší společnosti, které vyrábějí žrádlo pro psy nebo kočky, jako jsou Nestlé Purina, Masterfoods nebo Procter & Gamble, změnily již před časem reklamní strategie u svých výrobků.

Nestlé Purina, divize koncernu Nestlé, přišla na trh s výrobky Dog Chow a Puppy Chow s novým složením, které podporuje funkce zažívacího systému, posiluje vnitřní orgány a pomáhá obnovovat svalové buňky, napsal server wnbusiness.

"Je to dobrý reklamní tah ze strany potravinářských koncernů. Jak se lidé stále více zajímají o své zdraví, přenášejí tuto starost i na svá zvířata. Firmy na nové strategii nemohou prodělat," komentovala kampaně americká reklamní analytička Susan Millerová.

Společnost Masterfoods vsadila dokonce na dietní přípravky pro psy. Začala propagovat nový program hubnutí chlupatých mazlíčků Pedigree.

Poprvé v historii zahájili výrobci potravy pro psy také "ochutnávky" v obchodech. Společnost Nestlé Purina postavila svůj stánek se psí stravou v síti obchodů Wal-Mart, odkud si majitelé svých čtyřnohých přátel mohli odnést půlkilové balení nových produktů, uvedl server ananova.

 

Právě se děje

Další zprávy