Průměrný obyvatel Spojených států utrácí za zábavu více než za benzin, oděvy či zařízení domácnosti. Podle oficiálních statistik se výdaje na zábavu téměř vyrovnají sumám, které průměrný Američan utratí za jídlo mimo domov, uvedl na internetu list The New York Times.
Do výdajů za zábavu statistici zahrnuli mimo jiné kabelovou televizi, půjčovné za video, napojení na rychlý internet, satelitní rozhlas či výdaje za hudbu. Připočetli také útratu za elektronické stahování souborů, za časopisy, lístky do kina a na další, například sportovní akce.
Zámožní vydávají za zábavu 4516 dolarů za rok, tedy přes 113 tisíc Kč. Je to více, než kolik dají za zdravotní péči, energie, oděvy a jídlo, které sní doma. Mezi zámožné řadí vládní statistici domácnosti s nezdaněným ročním příjmem nad 77.000 dolarů. Ty tvoří pětinu celkového počtu domácností.
Průměrný příjem v této kategorii je něco málo přes 127.000 dolarů na domácnost. Protože je podíl těchto domácností na celkových výdajích nepoměrný, soustředí se na ně často průzkumy trendů a marketing. Lidé na západě Spojených států přitom utrácejí za zábavu o 20 procent více, než činí celostátní průměr, uvádí studie jako nevysvětlený fakt.
Výdaje za pobavení přitom porostou. Hlouběji do peněženek sáhnou ti, kteří budou chtít nové elektronické vymoženosti, například velké televizory s plochou obrazovkou, video iPody či zařízení, která rozesílají hudbu, fotografie či video po celém domě. Do toho se mimo jiné zahrnou služby, které dodají zábavu do mobilních telefonů a laptopů.
Inovace mohou vést ke snížení nákladů, pokud ale technologie nepřimějí lidi konzumovat zábavy více. "Mluví se o informačním věku, ve skutečnosti se ale naše životy spíše soustředí na hledání štěstí a žijeme ve věku zábavy," píše list.