reklama
 
 

Seznam loni vydělal přes miliardu, pomohly inovace v reklamě

20. 5. 2015
Růst tržeb byl zhruba dvakrát rychlejší než v roce 2013. Více než 40 procenty se na nich podílel reklamní systém Sklik, uvedla společnost.

Praha - Internetová společnost Seznam.cz loni zvýšila tržby o 7,5 procenta na 3,13 miliardy korun. Zisk před zdaněním se zvýšil z předchozích 930 milionů na 1,14 miliardy korun. Nejvíc příjmů má česká internetová jednička z reklamy, ty meziročně stouply o pětinu. Uvedla to mluvčí Seznam.cz Irena Zatloukalová.

Růst tržeb byl zhruba dvakrát rychlejší než v roce 2013. Více než 40 procenty se na tržbách podílel reklamní systém Sklik, třetinový podíl mají příjmy z display reklamy, kam se počítají i video a mobilní reklamní formáty na službách jako jsou Novinky.cz, Super.cz nebo Stream.cz.

Zbývajících zhruba 20 procent příjmů tvoří inzerce na oborových serverech Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz a z katalogového serveru Firmy.cz.

"Opět se potvrdilo, že se nám vyplácí inovace v reklamním systému Sklik. Tržby za rok 2014 nám v něm vzrostly o téměř 21 procent. Inovovali jsme ale i formáty a reklamní pozice v klasické display reklamě a i příjmy z ní meziročně vzrostly, konkrétně o desetinu. Nejrychleji přitom rostly příjmy na službě Sport.cz," uvedl generální ředitel Pavel Zima.

Seznam se loni také pustil do akvizic. Vstoupil do společností Kupi.cz a TopGis. Letos navázal menšími projekty, jako je Sleduj divadlo či BikerSeason.

Majoritu 70 procent Seznamu.cz vlastní jeho zakladatel Ivo Lukačovič. Měsíční návštěvnost všech webů Seznamu je 6,9 milionu uživatelů.

autor: ČTK | 20. 5. 2015

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama