"Zásadní bolest vzdělávání spočívá mimo vzdělávací systém. Předchozí ani současná vláda neberou vzdělávání jako hlavní investici," kritizuje expert na školství Kartous. Podle něj je reforma v českých podmínkách problematická, protože vyžaduje krok od jedné vlády, na ten však musí navazovat kroky dalších vlád.
Řeč přišla v podcastu také na prohlubování rozdílů mezi žáky a studenty, tyto rozdíly může ještě více zvětšit pandemie koronaviru, kdy děti byly a jsou závislé na distanční výuce.
"Jde o identifikaci rodin, které potřebují pomoc. Zajímat se o ně a systematicky jim pomáhat," říká Kartous, podle kterého nemá český stát a také společnost problém sehnat peníze na nákup notebooků, které pak poskytnou méně majetným rodinám. Potíž je však v tom, že poté už nikdo s takovou rodinou dlouhodobě nepracuje.
Bohumil Kartous dále v podcastu popisoval, proč škola není jen o vzdělávání, jakým způsobem investovat do učitelů a jak použít peníze, které do českého školství putují ve velké míře z evropských fondů, a také jakým způsobem identifikovat rodiny v nouzi a jak s nimi pracovat v oblasti vzdělávání.