Podcast: Nejprve dobře zaplaťme učitele, pak teprve modernizujme školy, říká Kartous

Jan Hrušovský Kristýna Pružinová Jan Hrušovský, Kristýna Pružinová
28. 11. 2020 13:00
Málo peněz a učitelů, segregace žáků, výrazné sociální rozdíly. To jsou podle expertů důvody, proč české školství zaostává a čeští žáci nevychází z mezinárodních srovnání nejlépe. O tom, jak velkou roli hrají investice do vzdělávání a modernizace přicházející díky financím z evropských fondů, jsme se bavili v podcastu s ředitelem Pražského inovačního institutu Bohumilem Kartousem. 
Foto: Economia

"Zásadní bolest vzdělávání spočívá mimo vzdělávací systém. Předchozí ani současná vláda neberou vzdělávání jako hlavní investici," kritizuje expert na školství Kartous. Podle něj je reforma v českých podmínkách problematická, protože vyžaduje krok od jedné vlády, na ten však musí navazovat kroky dalších vlád. 

Řeč přišla v podcastu také na prohlubování rozdílů mezi žáky a studenty, tyto rozdíly může ještě více zvětšit pandemie koronaviru, kdy děti byly a jsou závislé na distanční výuce.

"Jde o identifikaci rodin, které potřebují pomoc. Zajímat se o ně a systematicky jim pomáhat," říká Kartous, podle kterého nemá český stát a také společnost problém sehnat peníze na nákup notebooků, které pak poskytnou méně majetným rodinám. Potíž je však v tom, že poté už nikdo s takovou rodinou dlouhodobě nepracuje. 

Bohumil Kartous dále v podcastu popisoval, proč škola není jen o vzdělávání, jakým způsobem investovat do učitelů a jak použít peníze, které do českého školství putují ve velké míře z evropských fondů, a také jakým způsobem identifikovat rodiny v nouzi a jak s nimi pracovat v oblasti vzdělávání. 

 

Právě se děje

Další zprávy