reklama
 
 

Přátelské chování k rodině je konkurenční výhodou

16. 11. 2011
Prorodinnou politiku pracovník ocení stejně jako plat, vstříc ale vychází stále jen hrstka zaměstnavatelů
Doporučujeme

Praha - Pro devadesát procent zaměstnanců, kterým je mezi 25 a 38 lety a mají děti, je přátelské chování zaměstnavatele k rodině stejně důležité jako plat, tvrdí rakouská konzultantka Doris Palzová. Stejný výsledek vyplývá z výzkumu, který se uskutečnil v Německu.

Podle toho by více než 75 procent mladých lidí s dětmi změnilo práci, pokud by se budoucí zaměstnavatel choval k rodině více přátelsky. 27 procent osob z tohoto důvodu již zaměstnavatele změnilo.

Motivace zlepšuje výkon

Šetření také ukázalo, že opatření přátelská k rodině mohou v 65 procentech případů přispět k dobrému obratu firmy.

"Zahraniční výzkumy i zkušenosti firem potvrzují, že existuje jednoznačná souvislost mezi prorodinným klimatem a klesající fluktuací a absencí zaměstnanců na pracovišti, jejich vzrůstající motivací a klesajícími náklady na nové spolupracovníky," potvrzuje ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek.

Ministr stejně jako Palzová vystoupil na konferenci "Audit rodina a zaměstnání", která odstartovala projekt na podporu sladění pracovního a rodinného života. Ten má za cíl především naslouchat potřebám zaměstnanců a zvyšovat jejich pracovní motivaci.

Flexibilních úvazků je stále málo

Podporovat prorodinnou politiku lze například prostřednictvím flexibilních nebo částečných pracovních úvazků. Ty ovšem na českém pracovním trhu stále nejsou příliš rozšířené. Zatím co průměr EU činí 19,3 procenta, v České republice tento typ úvazku využívá pouze 5,7 procenta osob.

"A navíc," říká Petr Skondrojanis ze společnosti LMC, "39 procent z těch, kdo v Česku flexibilní úvazky využívají, jsou důchodci, a dalších 37 procent jsou lidé nad padesát let."

Projekt "Audit rodina a zaměstnání"  organizuje Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR ve spolupráci s brněnským Národním centrem pro rodinu. Finance čerpají z Evropského sociálního fondu v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.

V prvních třech letech mohou dotace získat organizace a firmy, které sídlí mimo Prahu. Pokud se zapojí, získají certifikát společenské odpovědnosti, což zvýší jejich prestiž a důvěryhodnost.

autor: rum, Red Eko

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama