"V roce 2018 prodané automobily tvořily 98 procent tržeb za prodej výrobků (v roce 2017 to bylo 97,8 procenta). Zbývající dvě procenta představovala prodej převodovek a dalších polotovarů, které společnost dodává jiným výrobním závodům ve skupině v Evropě," uvedla firma ve výroční zprávě.
Slezská automobilka loni vyrobila 340.300 aut. Bylo to o 16.400 vozů (4,6 procenta) méně než v roce 2017, ale o 10.300 (3,1 procenta) více, než ukládal původní plán, který činil 330.000 vozů. Letos má v plánu vyrobit 318.000 vozů, což zřejmě opět o několik procent překročí. Nedávno továrna v Nošovicích vyrobila jubilejní třímiliontý vůz od zahájení výroby v roce 2008.
Snížením počtu vyrobených vozů firma reaguje na situaci na automobilovém trhu. "Důvodem je trvalý pokles počtu objednávek z Velké Británie a stagnace poptávky na všech evropských trzích. Snížení objemu poptávaných vozů platí pro všechny modely s výjimkou prémiových vozů a supersportů," uvedla firma. Trend je podle ní patrný v celém automobilovém průmyslu.
Automobilka zaměstnává zhruba 3300 lidí a dalších 8700 zaměstnanců pracuje u jejích subdodavatelů. Na zaměstnanost snížení výroby vliv nemá. Firma ho řešila vyhlášením nevýrobních dní.
Téměř po devíti letech v Nošovicích končí produkce modelu Hyundai ix20, jehož se tam vyrobilo téměř 316.000 kusů. Dominantním modelem vyráběným v továrně je nyní Tucson s podílem asi 70 procent, dále se tam produkuje pět verzí modelu Hyundai i30. Mluvčí automobilky Petr Vaněk minulý měsíc řekl, že továrna se letos připravuje na rok 2020, kdy na trh uvede několik nových modelů.