reklama
 
 

Největší e-shop nasazuje pojízdné prodejny. Zelený mimozemšťan Alza chce dobýt regiony

2. 12. 2016 13:30
První vůz vyjel dnes na Vysočině, v příštím týdnu se přidá Plzeňský kraj. V pojízdné prodejně budou mít lidé možnost si vyřídit vše jako v kamenných pobočkách.

Praha – Největší tuzemský e-shop Alza.cz začíná v regionech provozovat pojízdné prodejny nazvané Alza StreetShop.

První vůz vyjel dnes na Vysočině, každý den navštíví Pelhřimov, Humpolec, Havlíčkův Brod, Žďár nad Sázavou a Velké Meziříčí. Od pondělí 5. prosince začne jezdit na západě Čech – ve Stříbře, Horšovském Týně, Domažlicích, Klatovech a Přešticích.

Postupně má Alza StreetShop jezdit do stále většího počtu měst, a to v pravidelných intervalech. Nejbližší konkurence podobnou novinku nechystá.

V pojízdné prodejně budou mít zákazníci možnost si vyřídit vše jako v kamenných pobočkách. Kromě asistovaného prodeje a výdeje zakoupeného zboží například i reklamace či vracení zboží a prodej přímo na místě. Vozy budou v terénu i o víkendech. "Námět nám dali zákazníci a my jsme rádi, že tak můžeme opět zvýšit laťku kvality a dostupnosti služeb," uvedl marketingový ředitel Karel Kučera.

Dvojka na trhu Mall.cz mobilní prodejny nechystá, zaměřuje se spíše na pokrytí země výdejními místy, kterých má nyní 104. "Zákazníci si naše výdejní místa oblíbili a využívají je čím dál více. Aktuálně jejich podíl tvoří v rámci veškerého doručování zboží 40 procent a toto číslo nadále stoupá," uvedl mluvčí Jan Řezáč.

Ani Kasa.cz mobilní pobočky zatím nepřipravuje. "Od prosince jsme navýšili počet výdejních míst z 55 na aktuálních 82 a budeme v novém roce přidávat postupně další," uvedla mluvčí Andrea Čižmářová.

Obrat českých internetových obchodů letos přesáhne 96 miliard korun, meziročně tak bude o 19 procent vyšší. Nejrychleji roste online prodej oblečení, jídla, vybavení domu a zahrady či kosmetiky. Počet internetových obchodů v ČR druhý rok klesá, aktivních je jich 36 200.

Pojízdné prodejny, které po roce 1989 kvůli konkurenci obchodních řetězců a změně nákupních zvyklostí Čechů z venkovských oblastí téměř vymizely, v poslední době zažívají renesanci a vracejí se zpět do českých měst a obcí. Zatímco ale dříve velké pojízdné prodejny nabízely smíšené zboží, v posledních letech jsou mobilní obchody zpravidla menší a jejich sortiment je zaměřen na čerstvé pečivo, masné výrobky či farmářské produkty.

Podle údajů Svazu českých a moravských spotřebních družstev ještě v roce 1991 venkovské oblasti České republiky křižovalo zhruba 115 velkých pojízdných prodejen, které provozovaly tehdejší Jednoty. Pojízdné obchody si ale na sebe po roce 1989 nedokázaly vydělat a v následujících letech jejich počet rychle klesal a například v roce 2005 jich po českém venkově jezdilo už jen několik posledních, které se často neobešly bez finančních příspěvků od obcí.

autoři: ČTK, Ekonomika | 2. 12. 2016 13:30

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama