Nová dceřiná firma Metrostavu Infrastructure byla do rejstříku zapsána 14. července, v druhé polovině června přitom Vrchní soud v Praze potvrdil Metrostavu tříletý zákaz účasti na veřejných zakázkách za to, že firma podplácela a manipulovala s veřejnými zakázkami v takzvané druhé větvi korupční kauzy bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha.
Metrostav dostal i desetimilionovou pokutu a odvolací soud do zákazu účastnit se veřejných soutěží nově zahrnul Metrostav Infrastructure. Ten se zabývá dopravními stavbami a loni mimo jiné dokončil rekonstrukci dálnice D1. Společnost s trestem nesouhlasí a po vynesení rozsudku informovala, že podá dovolání k Nejvyššímu soudu.
Na dotaz webu, zda se nová dceřiná firma bude hlásit do veřejných soutěží a zda nejde o obcházení rozhodnutí soudu, Jurman uvedl, že "další podrobnosti, včetně toho kdy a jakým způsobem přesně bude tato firma na trhu silničního stavitelství působit, bychom nechtěli v tuto chvíli jakkoliv dál komentovat".
Skupina Metrostav už dříve odhadovala, že za tři roky bez veřejných zakázek přijde o 33 miliard korun. "Metrostav ročně přijde o 7,5 miliardy korun, o kterých víme, že nebudeme moci soutěžit, a Infrastructure asi o 3,5 miliardy ročně. Dohromady tedy 11 miliard korun ročně," vypočítal před časem mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha.