Hamé vzrostly tržby na šest miliard. Dávno nejsme jen výrobce paštik a masových konzerv, říká šéf

Tereza Holanová Tereza Holanová
23. 2. 2016 10:53
Na českém trhu, který se na celkovém výsledku podílel polovinou, stouply tržby o 13 procent. Společnosti se dařilo i v Maďarsku, Rumunsku a na jeho druhém největším trhu na Slovensku. Naopak v Rusku se společnosti vedlo hůře. Kvůli slabému rublu klesly na tamním trhu tržby o 21 procent.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Hamé

Praha - Potravinářská skupina Hamé v loňském roce zvýšila tržby o osm procent na 6,01 miliardy korun. Na českém trhu, který se na celkovém výsledku podílel polovinou, tržby rostly ještě rychleji, a to o 13 procent.

Ke zlepšení došlo i ve většině dalších zemí. V Rumunsku rostly tržby o 12 procent. Na Slovensku, které je pro Hamé po Česku druhým nejdůležitějším odbytištěm, o 11 procent. A v Maďarsku o osm procent. "Už nejsme jako v minulosti fixováni jen na český trh, ten jsme již přerostli," komentuje loňský výsledek generální ředitel Hamé Martin Štrupl.

Hůře se firmě dařilo jen v Rusku. Kvůli výraznému oslabení rublu zde tržby v korunovém vyjádření meziročně klesly o 21 procent.

Největší podíl na tržbách Hamé měly trvanlivé masové výrobky, tedy paštiky a masové konzervy. Ty se na dosažených tržbách podílely 44 procenty. Na druhém místě je zelenina a výrobky z rajčat se zhruba pětinovým podílem na tržbách, 14 procenty se na nich podílejí džemy, ovocné směsi či kojenecká strava.

"Dávno již nejsme výrobce paštik a masových konzerv, ale posílili jsme i v dalších segmentech, například chlazeném sortimentu," říká Štrupl.

V letošním roce chce Hamé investovat do produkce 200 milionů korun. Tyto peníze mají jít například na modernizaci a rozšíření výroby hotových jídel v závodě v Hněvotíně, kromě toho skupina plánuje rozvíjet výrobu nových masových produktů v plastových a skleněných obalech.

Pokud jde o nové výrobky, tak by měly přibýt makrelové, sardinkové a lososové pomazánky, ze sladkých výrobků pak šípkový jam.

Hamé patří k největším českým výrobcům potravin. Zaujímá vedoucí pozici na trhu paštik, konzervované zeleniny, dětské výživy nebo džemů. K jejím nejznámějším značkám patří Veselá pastýřka, Hamánek, Znojmia a Otma. V současné době firma provozuje sedm výrobních závodů v Česku a tři v zahraničí - v Rusku, Rumunsku a na Slovensku.

Od loňského prosince má Hamé nového vlastníka, kterým je norská skupina Orkla. Tento dodavatel spotřebního zboží už vlastní i českou Vitanu. Transakci v hodnotě 175 milionů eur ještě schvalují antimonopolní úřady.

 

Právě se děje

Další zprávy