Staropramen chutná. Tržby rostou

Red Eko
16. 6. 2006 19:22
Praha - Hlavně díky dobrému prodeji v Británii, Německu, Švédsku nebo Slovensku zaznamenaly pivovary Staropramen v loňském roce nárůst tržeb.

Druhému největšímu tuzemskému výrobci piva se tak tržby zvýšily na 3,5 miliardy korun.

Celkový prodej společnosti loni vzrostl o 3,2 procenta na 2,884 milionu hektolitrů piva.

"Výrazně se na celkovém navýšení prodaných hektolitrů podílel export společnosti. Čistý export vzrostl o 18,5 procenta na 547 200 hektolitrů," uvedla  mluvčí Pivovarů Staropramen Michaela Trýznová.

Klíčová značka Staropramen se nyní podle Trýznové vyváží do 30 zemí světa a na zahraničních trzích je řazena do segmentu prémiových a superprémiových piv. Mezi nejvýznamnější exportní trhy Pivovarů Staropramen se podle Trýznové řadí Velká Británie, Německo, Švédsko a Slovensko.

"V roce 2005 se velmi výrazně zvýšila také zahraniční licenční výroba značky Staropramen, a to o 76 procent na 384 000 hektolitrů. Staropramem Světlý se v licenční výrobě vaří v Rusku, Bulharsku a na Ukrajině," podotkla Trýznová.

Pivovary Staropramen v roce 2004 snížily ztrátu ze 45 milionů korun na 22 milionů korun. Tržby pivovarnické společnosti v roce 2004 meziročně vzrostly o 8,2 procenta na 3,43 miliardy korun.

České pivo ve světě letí

Domácí pivovary se celkově těší rostoucímu zájmu o svou produkci v zahraničí, kam loni vyvezly zhruba 3,1 milionu hektolitrů piva, meziročně o 17 procent více.

Export je při mírném poklesu prodeje na domácím trhu tahounem růstu celkové výroby, která se loni zvedla o přibližně 1,7 procenta na 19,07 milionu hektolitrů.

 

Právě se děje

Další zprávy