Škodovky se budou vyrábět celý týden. Pomohlo šrotovné

Veronika Skálová Veronika Skálová
26. 2. 2009 12:05
Fabie, Roomstery a Superby se budou od března vyrábět pět dní v týdnu, Octavie musí počkat do dubna
Škoda Octavia si na prodloužení výroby na pět dní počká do dubna.
Škoda Octavia si na prodloužení výroby na pět dní počká do dubna. | Foto: Aktuálně.cz, Škoda Auto

Brno - Celé dva měsíce chodila většina zaměstnanců mladoboleslavské Škody Auto do práce jen na čtyři dny v týdnu. Od příštího týdne se to však změní. Automobilka se totiž u většiny modelů vrátí k pětidennímu pracovnímu týdnu. Pomohlo jí zavedení šrotovného v několika zemích Evropy.

"Od března zrušíme volné pátky ve výrobě agregátů a modelů Škoda Fabia, Roomster a Superb. Od dubna pak také u modelu Škoda Octavia," uvedl mluvčí automobilky Jaroslav Černý. Jediným modelem u něhož zůstává i nadále čtyřdenní pracovní týden je Octavia Tour, která se vyrábí v továrně ve Vrchlabí.

Největší zájem je o Fabie

Důvodem pro návrat k normálnímu pracovnímu týdnu u části zaměstnanců je zvýšená poptávka po vozech značky Škoda z těch zemí Evropské unie, které zavedly příspěvek na likvidaci starého a nákup nového auta.

"Největší poptávka je logicky po Fabiích, které jsou na nejnižší cenové hladině. V případě, že vláda přispěje určitou částkou na nákup nového vozu, představují lacinější auta větší úsporu," dodal Černý.

I to je důvod proč se automobilka k pětidenní výrobě Octavií vrátí až za měsíc. Zájem o dražší model není tak velký jako o ty méně nákladné. S opětovným omezením výroby Škoda Auto nepočítá.

Hyundai zvažuje pracovní soboty

Zvýšení poptávky po zavedení šrotovného v Německu a dalších zemích Evropy pomohlo i nošovické automobilce Hyundai.

„Na březen máme z Německa objednávku na 2 000 vozů, což je víc než v prosinci. Předpokládáme, že poptávku ovlivnilo vyplácení prémie. V březnu proto zvažujeme prodloužení pracovní doby nebo zavedení pracovních sobot," uvedl mluvčí společnosti Petr Vaněk.

Přitom ještě v lednu pracovali lidé v nošovické továrně pouhé tři dny a později čtyři dny v týdnu. V únoru už Hyundai evidoval postupně rostoucí počet objednávek a protáhl pracovní týden na pět dní.

Se zavedením takzvaného šrotovného přišlo jako první Německo, které nabízí až 2500 eur za to, že lidé nechají sešrotovat vůz starší deseti let a koupí si nový. Francie a Portugalsko přispívají svým občanům na nákup nového vozu tisícovkou eur a Itálie 1500 euro, stejně jako Rakousko.

 

Právě se děje

Další zprávy