reklama
 
 

Sdružení spotřebitelů zažaluje ČSOB

7. 11. 2005
Praha - Sdružení obrany spotřebitelů chce vyvolat hromadné žaloby na Československou obchodní banku.

Spotřebitelské sdružení  proto vyzvalo klienty banky k tomu, aby hromadně zažalovalo banku v souvislosti s některými poplatky jako je poplatek za vedení účtu, zrušení účtu nebo poplatek za neoprávněnou reklamaci transakce s platební kartou. V případě úspěchu by šlo o první hromadnou žalobu klientů na banku v Česku.

Sdružení požádalo lidi, aby do 2. prosince poslali výpisy z účtu za poslední tři roky. Všechny klienty bude zastupovat jedna advokátní kancelář.

"Žaloba by měla být podána ještě do konce tohoto roku," dodal majitel právní kanceláře Petr Holec a upozornil, že možnost podání žaloby se týká pouze klientů, kteří mají běžný účet Sdružení obrany spotřebitelů v minulosti dalo několikrát najevo, že banky zažaluje, pokud neustoupí od poplatků za zrušení nebo i vedení účtu.

Podle mluvčího ČSOB Milana Tománka však SOS nikdy neřeklo důvod, proč by měl být poplatek za vedení účtu a zasílání výpisů protiprávní. Vedení účtu je údajně službou, s níž jsou spojeny jak náklady, tak také připravenost banky udržovat systémy v pohotovosti v každé vteřině. Tománek se domnívá, že obdobu je možné hledat třeba v paušálu za pevnou telefonní linku anebo v poplatku za elektroměr a dokonce i v poplatku za rozhlas či televizi. "Nechápeme iniciativu SOS a klademe si otázku, čí je to zájem, který SOS hájí a proč, když vyzývá k žalobám pouze klienty ČSOB. Ostatní subjekty trhu finančních služeb totiž mají obdobnou konstrukci svých sazebníků," dodal mluvčí.

Sdružení podalo podnět kvůli poplatků za zrušení účtu na podzim 2003 Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Podle spotřebitelského sdružení poplatek brání volnému přechodu klientů u bank a konkurenci.

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama