K elektřině dostanete SMS zdarma, láká Mobil od ČEZ

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
15. 10. 2013 12:25
Energetický gigant spouští virtuálního operátora, do tří let chce mít statisíce klientů.
Foto: ČEZ

Praha - Svého virtuálního telekomunikačního operátora spouští také energetická společnost ČEZ. Služba s názvem Mobil od ČEZ hostuje v síti Telefóniky a na první pohled se od desítek virtuálních operátorů liší především tím, jak velká společnost ho provozuje. Mezi hlavní výhody má díky tomu patřit dostupná síť kontaktních míst.

Operátor se zaměří hlavně na lidi, kteří nevyužijí nabídky neomezeného volání od trojice "hlavních" tuzemských operátorů. „Většinu lidí neomezené tarify velkých operátorů neoslovily. A právě pro tyto zákazníky je tu Mobil od ČEZ," říká generální ředitel ČEZ Daniel Beneš.

Průzkum podle něj ukázal, že neomezené tarify nemá zhruba 70 procent lidí, a více než 75 procent zákazníků operátorů podle šéfa ČEZ Prodej Pavla Hlavinky protelefonuje méně než 200 minut měsíčně.

Mobil od ČEZ chce mít do tří let stovky tisíc klientů. "Chceme být rozhodně jedničkou mezi virtuálními operátory v Česku," plánuje Zuzana Řezníčková, exekutivní ředitelka pro Retail a SME ČEZ Prodej. Do tří let by služba měla být zisková, letošní tržby mají dosáhnout řádově milionů korun.

Tři základní varianty

Volání a SMS zprávy nabídne nový operátor ve třech variantách. U první se nehradí žádný měsíční poplatek, a platí se tak jen za služby, které zákazník opravdu využije - volání do všech sítí (včetně ČEZ) je za 2,20 koruny, SMS vyjde na 1,20 koruny.

Za 200 korun pak lze pořídit měsíční balíček se sto volnými minutami do všech sítí, přičemž volání v rámci Mobilu od ČEZ je zdarma. SMS zprávy jsou opět za 1,20 koruny.

Za 340 korun měsíčně je pak 200 minut zdarma a dále platí stejné podmínky jako u předchozího balíčku. Po provolání „kreditu" se volá opět za 2,20 koruny do všech sítí. Neprovolané minuty se přitom převádějí do dalšího měsíce a jsou v něm čerpány přednostně.

Čtěte také: Potvrzeno. Telefónica jedná o prodeji české části s PPF Potvrzeno. Mobilní konkurenci zkusí oživit dva nováčci Levnější volání se Sazkafonem? Nováček aukce mění název

Tarifikace u "nulového paušálu" je 60+1, první započatá minuta se tak vždy účtuje celá, další minuty jsou účtovány po provolaných vteřinách. U dalších dvou balíčků je tarifikace 1+1, kde se platí jen za opravdu provolané vteřiny.

I datové balíčky lze koupit ve třech balíčcích. Za 20 korun je 50 MB dat na 24 hodin. Další dva balíčky jsou na měsíc. Za 200 korun je 300 MB, za 300 korun je jeden GB.

Kdo od ČEZ odebírá zároveň energii, a je tedy klientem společnosti ČEZ Prodej, může posílat SMS zprávy zdarma, ovšem v jen rámci sítě Mobil od ČEZ. Tuto výhodu může přenést i na tři své přátele.

Jako svou velkou konkurenční výhodu chce Mobil od ČEZ komunikovat i dostupné zákaznické služby. Zdarma je tak k dispozici hlasová samoobsluha s operátory.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas další aktuality a rady!

 

Právě se děje

před 36 minutami

Na Facebook se kvůli únikům dat chystá hromadná žaloba

Irská organizace Digital Rights Ireland (DRI) připravuje žalobu na americkou internetovou společnost Facebook kvůli rozsáhlému úniku osobních údajů uživatelů. Vyzývá dotčené uživatele z Evropské unie, aby se k této žalobě připojili. Informují o tom server BBC a list The Irish Times. Podle DRI by jednotliví uživatelé, kteří se k žalobě připojí, mohli v případě úspěchu získat odškodné v rozsahu od 300 do 12 000 eur (zhruba 7800 až 311 000 Kč).

DRI tvrdí, že Facebook selhal při ochraně dat a neinformoval o úniku dotčené uživatele. Únik byl zjištěn již v roce 2019, nedávno se však uniklé údaje staly dostupnými na internetu, píše BBC. Portál Business Insider začátkem měsíce informoval, že na internetu se objevila soukromá data 533 milionů uživatelů ze 106 zemí, a to například jména, telefonní čísla, e-mailové adresy či data narození. Firmu Facebook již kvůli této kauze začala vyšetřovat irská Komise pro ochranu dat (DPC).

Šéf DRI Antoin Ó Lachtnain označil rozsah tohoto úniku za šokující. Varoval, že terčem podobných žalob by se v budoucnosti mohly stát i další velké internetové podniky. "Bude to první hromadná žaloba svého druhu, ale jsme si jisti, že nebude poslední," uvedl. "Existují tu zákony na ochranu spotřebitelů a jejich osobních údajů a nastal čas, aby tito technologičtí obři pochopili, že ochranu osobních údajů je zapotřebí brát vážně," dodal.

Facebook minulý týden uvedl, že pachatelé data získali před zářím 2019 využitím bezpečnostní slabiny v nástroji pro synchronizaci kontaktů. Podle antivirové firmy Avast jsou mezi uniklými uživatelskými daty také údaje o více než milionu Čechů. "Pokud by byla žaloba úspěšná, mohlo by to vytvořit precedent a otevřít dveře dalším hromadným žalobám," uvedl expert na digitální soukromí z organizace ProPrivacy. "Povinnost odškodnit jednotlivé uživatele by se pak pro velké technologické podniky mohla stát důraznou pobídkou k tvrdší práci na ochraně soukromí," dodal.

Zdroj: ČTK
Další zprávy