Praha - ČSOB zaúčtovala některým klientům České spořitelny dvakrát transakce platební kartou. Jde o transakce, které ČSOB zpracovávala 10. května 2007.
Duplicitní zaúčtování se tak může dotknout těch klientů České spořitelny, kteří platili kartou u obchodníků, již používají platební terminály od ČSOB, nebo kteří vybírali hotovost z bankomatů ČSOB v období od 5. do 10.května 2007.
ČSOB toto chybné zaúčtování sama opravila. Náprava měla proběhnout v pátek 11. května nebo dnes. Klienti banky tak uvidí transakce na svém výpise dvakrát.
"Transakce není v současné době třeba reklamovat. Teprve kdyby klienti neviděli do týdne na svém účtu nápravu, měli by kontaktovat pobočku ČS a podat na ní reklamaci," říká Kristýna Havligerová z tiskového oddělení České spořitelny.
Podobné problémy s dvojím zaúčtováním transakcí platební kartou z bankomatů a terminálů ČSOB mohli zaznamenat i klienti Komerční banky. Serveru Aktuálně.cz to potvrdila tisková mluvčí KB Romana Ondrůšková. Ušetřeni nezůstali ani někteří majitelé platebních karet GE Money Bank.
Naopak Raiffeisenbank a eBanka podle svého tiskového mluvčího Tomáše Kofroně žádné případy chybného zaúčtování u klientů nezaznamenaly.
ČSOB se k rozsahu zdvojených transakcí zatím nevyjádřila.
Pro všechny majitele karet, kteří na svém bankovním kontu zaznamenali dvojí zaúčtování transakce platí, že na svoji banku by se měli s reklamací obracet až v případě, že problémy se zaúčtováním budou přetrvávat i na konci tohoto týdne.