ČSOB má podezření: Někdo ukradl data klientů

eli, aju
11. 12. 2007 9:55
Banka už podala trestní oznámení

Praha - Československá obchodní banka má podezření, že jí někdo odcizil citlivá data klientů. Informovala o tom v krátkém tiskovém prohlášení.

Banka už podala trestní oznámení na neznámého pachatele. 

"V tuto chvíli je ukončeno prvotní interní šetření, které nezjistilo, že by tento incident byl důsledkem narušení IT systému zvenčí nebo že by tyto informace měly být nebo byly zneužity proti klientům," stojí v tiskové zprávě banky.

Banka se domnívá, že jde o účetní data z denní závěrky, a to k jednomu konkrétnímu dni v listopadu 2007. Ta prý ale nezahrnují data o finančních tocích, přístupové kódy ani hesla. "ČSOB zároveň nemá poznatky, že byla nějak narušena bezpečnost karetních operací ani elektronického bankovnictví," uvedla banka.

Klientů Poštovní spořitelny se únik dat netýká

Podle zjištění Aktuálně.cz se únik dat týká pouze ČSOB, klientů Poštovní spořitelny, která pod banku spadá, se to netýká. Zdroj uvnitř banky potvrdil, že data unikla v jeden listopadový den. Není jasné, jestli se jedná o tzv. denní sjetinu nebo o konkrétní transakce klientů banky.

ČSOB se klientům v tiskovém prohlášení už omluvila.  

"K incidentu došlo i přesto, že ČSOB dlouhodobě uplatňuje veškerá opatření a za nepříjemnosti, které tento incident mohl způsobit. ČSOB také prohlašuje, že bude pokračovat ve své primární snaze chránit a rozvíjet diskrétnost, kterou klient od svého bankéře očekává. Banka činila a činí veškeré kroky, aby chránila data a zájmy svých klientů," tvrdí banka.

Další informace nechce ČSOB vzhledem k probíhajícímu vyšetřování uvolnit.

"V tuto chvíli zjišťujeme rozsah škod. Protože chceme být transparentní vůči našim klientům, tak jsme tuto informaci zveřejnili. V této chvíli je možné, že unikla některá data, ale zatím nevíme, o jaká data by se mohlo jednat," řekl Aktuálně.cz  Marel  Roll z oddělení komunikace banky. 

 

Právě se děje

Další zprávy