Praha - Zaměstnanci chtějí od svých firem zejména týden dovolené navíc a služební automobil i k soukromým účelům.
Stejně jako v předchozích letech by se Češi stále rádi více vzdělávali. Naopak tradiční bonusy jako občerstvení, stravenky nebo
u specializovaných pozic například i mobilní telefon či notebook již nepovažují za výhodu, ale za samozřejmost.
Firmy krátily benefity
Studie Salary & Benefits Guide 2009-2010 společnosti Robert Half také ukázala, že oblast zaměstnaneckých výhod byla v roce 2009 výrazně zasažena nepříznivou ekonomickou situací. "Z výsledků průzkumů vyplývá, že firmy omezovaly benefity průřezově ve všech sledovaných oborech. K jejich odebírání docházelo přibližně v 25 až 40 procentech případů, nejvýznamněji u finančních
a účetních pozic. Mezi nejčastěji odebrané výhody patřily jazykové kurzy a 13. platy," napsal v tiskové zprávě Aleš Křížek, ředitel společnosti Robert Half.
"V letošním roce poprvé sledujeme, že zaměstnanecké výhody nejsou pro uchazeče zásadní při rozhodování o pracovních pozicích. Pro uchazeče se již v roce 2009 stala nejdůležitějším kritériem stabilita společnosti a možnost profesního růstu," doplnil Křížek.
Týden volna chce každý
Týden volna navíc se objevuje v nejžádanějších benefitech prakticky ve všech oborech. Pět týdnů dovolené v současné době zaměstnavatelé svým zaměstnancům již běžně dopřávají, jedná se o druhou nejčastěji poskytovanou výhodu. Stále výš do top 10 nejvyhledávanějších benefitů ovšem proniká dovolená v délce šesti týdnů. Reálně ji však zatím poskytuje jen minimum zaměstnavatelů.
Nejrozšířenějšími benefity napříč všemi obory jsou dlouhodobě stravenky, pět týdnů dovolené a občerstvení. Řada firem svým zaměstnancům poskytuje také služební notebook a mobilní telefon. Podle Křížka si už ovšem zaměstnanci na tyto výhody zvykli a přestávají je považovat za významné benefity. Stále větší zájem mají však o možnost využívat pružnou pracovní dobu, která se ale zároveň řadí i mezi pět nejčastěji nabízených výhod.
/p>