reklama
 
 

Čedoku loni vzrostly tržby na 3,1 miliardy korun

3. 1. 2013 13:00
Lidé se začali vracet do Itálie a Chorvatska

Praha - Cestovní kancelář Čedok loni zvýšila tržby o 200 milionů korun na 3,1 miliardy Kč. Plánovaný zisk 30 milionů ale nedosáhne. ČTK to dnes řekl marketingový ředitel společnosti Tomáš Brejcha. 

Podle něho byl trh cestovního ruchu v minulém roce negativně ovlivněn ekonomickou situací, státními převraty jako bylo například takzvané arabské jaro a sociálními nepokoji například v Řecku. 

"Trend z minulých let pokračuje. Klienti preferovali v létě kratší - osmidenní - letecké pobyty u moře s polopenzí či all inclusive. Docházelo k renesanci autokarových zájezdů, které směřovaly především do Chorvatska a Itálie," uvedl Brejcha. 

 Zisk Čedoku v roce 2011 klesl na čtyři miliony korun ze 14 milionů o rok předtím. Tržby cestovní kanceláře se snížily o desetinu na 2,81 miliardy Kč. Vyplývá to z údajů v obchodním rejstříku. Zásadní vliv na hospodaření v roce 2011 měly dva faktory - nepokoje v severní Africe a vysoké ceny ropy kulminující v hlavní letní sezoně. Nejvýznamnější dopad na pokles tržeb mělo lednové přerušení leteckých speciálů do Egypta a následné rušení či redukce zájezdů do této destinace. 

 

Čedok je nejstarší tuzemskou cestovní kanceláří. Na českém trhu působí od roku 1920 a v současné době je ve vlastnictví americké společnosti ODIEN Group. Čedok má v tuzemsku přes 430 zaměstnanců a nabízí zájezdy do více než 50 zemí světa. ¨

Cestovní kanceláři Exim Tours klesl v roce 2011 zisk před zdaněním o sedm procent na 162 milionů korun. Tržby dosáhly 3,4 miliardy korun. Za loňský rok očekává CK stejný výsledek hospodaření jako v roce 2011. 

CK Fischer vykázala v roce 2011 zisk 20,2 milionu korun, meziročně jí zisk poklesl o 14 milionů. Tržby zůstaly na úrovni 2,1 miliardy Kč. Za rok 2012 očekává celá skupina Fischer (CK Fischer, Nev-Dama a eTravel) tržby blížící se třem miliardám korun a kladný hospodářský výsledek.

autor: ČTK | 3. 1. 2013 13:00

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama