Praha - Orientace na nejlépe prodejné modely a rozšíření těch segmentů, kde rostla poptávka, se v loňském roce vyplatilo řetězci autobazarů AAA Auto.
Podle neauditovaných výsledků se její tržby v roce 2010 zvýšily o 23 procent na 205 milionů korun, tedy asi pět miliard eur. Zisk stoupl o 286 procent na 5,1 milionu eur. Počet prodaných aut se zvýšil o sedm procent na 39 530.
Celková marže z prodeje aut se zvýšila na 24,7 procenta z předchozích 23 procent a hrubý zisk z prodeje aut se zvýšil o třetinu na 50,6 milionu eur. Provozní zisk stoupl o 65 procent na 12,2 milionu eur.
V loňském roce se skupina soustředila na své nejrizikovější trhy v Česku a na Slovensku. Zaměřila se více na nejlépe prodejné modely a rozšířila jejich nabídku o segmenty, po kterých byla vysoká poptávka - tedy o užitkové, ale i luxusní a sportovní modely.
Pro tento rok AAA Auto plánuje navýšení prodejních objemů proti loňskému roku o deset procent. Firemní plány zároveň zahrnují během příštích dvou let otevřít k současným 25 pobočkám až pět nových poboček v České republice a tři pobočky na Slovensku.
Chce také vstoupit na ruský trh a zvažuje návrat do Maďarska, kde společnost stále vlastní některé nemovitosti ze svých původních poboček.