Škoda Auto chce být uhlíkově neutrální společností. Přehled kroků, které k tomu spějí

Za podpory: Logo Škoda
21. 12. 2020 13:08
Automobilky procházejí transformací, která má zajistit, aby se nejpozději v roce 2050 staly "klimaticky neutrálními" v souladu s Pařížskou dohodou. I to je příčinou, proč výrobci představují nové koncepty mobility a hloubkově se zabývají cirkulární ekonomikou a ekologičností výrobních procesů. Co to ale vlastně ta "klimatická neutralita" v praxi znamená?
Foto: Škoda Auto

Druhý život použitých baterií z elektroaut

V souvislosti s rozšiřováním elektromobilů na trhu se také diskutuje, co s použitými bateriemi za pár let. Škoda Auto vyvíjí projekt speciálních kontejnerů, do kterých by se ukládaly akumulátory z plug-in hybridních modelů a také čistých elektromobilů. Ty by pak sloužily jako úložiště elektřiny jak pro samotná dealerství, tak i pro dobíječky elektromobilů, které se u prodejních ploch budou v následujících letech ve velkém stavět.

Jde o tzv. projekt "2nd life of battery", který obvykle nastává po pěti až osmi letech provozu vozidla. Zhruba tehdy klesne kapacita baterie, která je přímo úměrná dojezdu vozu, na hodnoty 70-80 procent původního maxima. Využití těchto baterií pro účely skladování elektřiny se přímo nabízí. Prakticky nulové náklady na takové baterie umožní budovat energetické sklady o velkých kapacitách.

 

Právě se děje

Další zprávy