Po roce 2035 už se v Evropě nebudou prodávat nová auta poháněná ničím jiným než elektřinou. Přitom ještě před patnácti lety tvořily elektromobily naprosto minoritní část světových prodejů. A přesto jde o jeden z nejstarších druhů pohonu automobilů. V galerii se podívejte, jak šel čas s elektromobily od pravěku až po hypermoderní budoucnost.
Jak vypadala první elektroauta na přelomu 19. a 20. století? Toto je například vůz zkonstruovaný Britem Thomasem Parkerem už v roce 1884 ve Wolverhamptonu. Stejný Parker elektrifikoval i londýnskou podzemku.
Elektromobil Morrison-Sturgis z posledního desetiletí 19. století, v tomto případě předělaný pro závod Chicago Times-Herald v roce 1895. Zvláštní výbavou byly extra baterie a také lůžko.
Jeantaud byla pro změnu značka francouzských (elektro)aut, které se vyráběly v Paříži mezi lety 1893 a 1907. Duchovním otcem byl karosář Charles Jeantaud, který první elektřinou poháněný kočár postavil už v roce 1881.
Z Belgie pochází elektromobil La Jamais Contente. První vůz na světě, který v roce 1899 překonal rychlost 100 km/h. Dokázal se rozpohybovat na 105,882 km/h. Auto torpédovitého tvaru mimochodem existuje dodnes.