New York - Americký výrobce hraček Mattel prohloubil ve druhém čtvrtletí ztrátu na 56,1 milionu dolarů (v přepočtu 1,3 miliardy korun) z 19,1 milionu dolarů. Prodej panenek Barbie přitom klesl již třetí čtvrtletí za sebou, oznámila firma v noci ze čtvrtka na pátek.
Bez zahrnutí mimořádných položek ztráta činila 14 centů na akcii. Analytici z Wall Street čekali ztrátu jen devět centů na akcii. Tržby stouply o dvě procenta na 974,5 milionu dolarů.
Prodej značky Barbie, který začal loni oživovat, když firma představila tři nové typy panenek, znovu klesá. Ve čtvrtletí se snížil o pět procent a bez vlivu změn směnných kurzů o čtyři procenta. Tempo poklesu však zpomaluje.
Firma zdůvodňuje propad nižšími příjmy z licencí. Prodej celé divize hraček pro chlapce a děvčata, která zahrnuje značku Barbie, ale i třeba autíčka Hot Wheels, se zvýšil o deset procent, hlavně díky produktům spojeným s filmem Auta 3. Prodej značky pro nejmenší Fisher-Price se snížil o tři procenta.
Mattel obnovil svůj zájem o rozvíjející se trhy, jako je Čína, kde se spojil s internetovým obchodem Alibaba a internetovými stránkami pro rodiče Baby Tree. Tržby v oblasti Asie a Tichomoří, které z velké části tvoří tržby právě z Číny, stouply o 16 procent na 122,2 milionu dolarů.