Vylepšená Barbie nezabrala. Mattel hlásí nejhorší ztrátu za patnáct let

ČTK Ekonomika ČTK, Ekonomika
21. 4. 2017 10:16
Čistá ztráta výrobce hraček se v prvním čtvrtletí zvýšila v přepočtu na 2,8 miliardy korun. Mattel již v lednu varoval, že mu kvůli slabému předvánočnímu prodeji zůstaly vysoké zásoby, které budou mít dopad na příjmy v prvním čtvrtletí. Tyto dopady ale byly mnohem vyšší, než všichni čekali.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Facebook/Mattel

New York - Výrobce hraček Mattel hospodařil v prvním čtvrtletí s nejvyšší ztrátou od roku 2002, příjmy se pak snížily nejvíce od roku 2009. Přispěla k tomu slabá poptávka po hlavních značkách Barbie a Fisher-Price a nabídka velkých slev. Firma se totiž musela zbavit zásob, které jí zůstaly po slabém prodeji v předchozím čtvrtletí.

Čistá ztráta se zvýšila na 113,2 milionu dolarů (2,8 miliardy korun) z loňských srovnatelných 73 milionů dolarů, oznámila firma ve čtvrtek.

Mattel již v lednu varoval, že mu kvůli slabému předvánočnímu prodeji zůstaly vysoké zásoby, které budou mít dopad na příjmy v prvním čtvrtletí. Tyto dopady byly však mnohem vyšší, než analytici i sama firma čekali. Tržby se za tři měsíce do konce března snížily o 15,4 procenta na 735,6 milionu dolarů, analytici v anketě agentury Reuters čekali 801,4 milionu dolarů.

Ztráta na akcii ve čtvrtletí činila 32 centů, zatímco analytici počítali se ztrátou 17 centů.

Tržby z prodeje hraček pro nejmenší Fisher-Price klesly o devět procent. Tržby z hraček pro dívky a chlapce, kam spadají i panenky Barbie, ve čtvrtletí klesly o 16 procent. Divize má na celkových tržbách podíl 60 procent. Prodej samotné značky Barbie se snížil o 13 procent.

V roce 2016 přitom Mattel pustil do prodeje v rámci nové marketingové kampaně vylepšené Barbie, které mají rozmanitou barvu kůže a plnější křivky. Firma se tak bránila kritice, že panenky svým majitelkám nastavují nerealistickou představu o ženském těle. Nová podoba Barbie podle ní více odráží současný svět.

Společnost současně kvůli slabým výsledkům za první čtvrtletí zhoršila výhled růstu prodeje na celý rok. Nyní očekává zvýšení tržeb o zhruba pět procent místo dosavadních šesti až devíti procent.

 

Právě se děje

před 31 minutami

Obránce Jeřábek skončil v Teplicích a posílil Jablonec

Fotbalový obránce Michal Jeřábek bude hrát za Jablonec, se kterým podepsal smlouvu do konce června 2022. Šestadvacetiletý stoper naposledy působil v Teplicích, kde byl po podzimu přeřazen do B-týmu.

"Příchod do Jablonce je pro mě velký krok vpřed. V tak velkém klubu jsem ještě nepůsobil. Je to klub, co má ty nejvyšší ambice a každoročně útočí na evropské poháry. V posledních letech se to Jablonci úspěšně daří," řekl Jeřábek pro web třetího celku tabulky.

Odchovanec pražské Dukly přišel do Teplic v lednu 2016 a v severočeském mužstvu dlouho patřil k oporám. Na podzim ho přibrzdilo zranění kolena a zasáhl jen do 10 utkání nejvyšší soutěže. Jeřábek pak se "Skláři" odmítl prodloužit smlouvu, která by mu skončila po sezoně, a byl přeřazen do třetiligové rezervy. Proti tomu se zadák se 127 ligovými zápasy a pěti góly ohradil na sociálních sítích.

před 32 minutami

Zpěvačka Adele v září vydá první album po pěti letech

Jedenatřicetiletá britská popová zpěvačka Adele v září vydá čtvrté studiové album. Napsal to britský deník The Sun, podle nějž Adele desku oznámila v londýnské restauraci The Mason's Arms při oslavě kamarádčiny svatby. "Očekávejte mé album v září," vzkázala svatebčanům. Adele, která se zhruba před rokem rozešla s manželem, s nímž má syna, na svatbě zazpívala dvě písně. Veřejně tak učinila poprvé od dvou vyprodaných večerů ve Wembley v červnu 2017. Naposledy zpěvačka roku 2015 vydala desku nazvanou 25. Její nejúspěšnější nahrávky jménem 21 se prodalo přes 25 milionů kopií.

Zdroj: The Sun/ČTK
Další zprávy