Akcionáři schválili v Kofole rekordní výplatu dividend

ČTK ČTK
18. 5. 2018 15:45
Na dividendu půjde celý zisk za rok 2017 a část nerozděleného zisku z předchozích let.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Kofola

Ostrava - Akcionáři Kofoly si letos rozdělí na dividendách rekordních 361,18 milionu korun. Na jednu akcii připadne před zdaněním 16,20 koruny. Návrh představenstva dnes v Ostravě schválila valná hromada společnosti Kofola ČeskoSlovensko, řekla mluvčí Kofoly Jaroslava Musilová. Na dividendu půjde celý zisk za rok 2017 a část nerozděleného zisku z předchozích let.

V loňském roce si akcionáři Kofoly rozdělovali 301 milionů korun, což bylo do té doby nejvíc v historii. Na jednu akcii připadalo před zdaněním 13,50 koruny. Představenstvo původně navrhovalo vyplatit letos stejnou částku. Většinový vlastník společnosti Kofola ČeskoSlovensko, společnost Aetos, ale navrhl vyplácet více a představenstvo firmy po projednání tohoto protinávrhu jej následně doporučilo valné hromadě ke schválení.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

V loňském roce Kofola vytvořila tržby 6,96 miliardy korun. Dosáhla zisku před započtením úroků, daní a odpisů (ukazatel EBITDA) 950,2 milionu korun a provozního zisku 385 milionů korun. Většinovým majitelem skupiny je od loňska nově založená společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly (akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek). Aetos vlastní 68 procent akcií.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 2 hodinami

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy