Zuzana Hronová
4. 4. 2021 17:11
Studují praktické obory, jejichž základem je terén, laboratoř, jeviště, ateliér či filmový plac. Jenže pandemie, lockdown a zavření škol jim převrátily život naruby. Zvláště těm, kteří končí umělecké obory, přinesla současná situace i existenční problémy. Aktuálně.cz přináší osobní výpovědi vysokoškoláků.
Improvizuji akorát tak sama doma v pokoji
"Studovat nonverbální divadlo distančně je velmi obtížné a nese to s sebou řadu nevýhod. Na naší katedře panuje taková rodinná atmosféra, a tak máme k sobě všichni mnohem bližší vztah než třeba na klasických univerzitách nebo technických školách. Vzájemně se od sebe učíme, diskutujeme a dáváme si poznámky k tomu, na čem zrovna pracujeme v rámci každého z předmětů. Teď o tuto možnost přicházíme. V některých praktických předmětech bývají skupinová zadání a často hrajeme před sebou navzájem, abychom tak získali reakce simulovaného publika.
Improvizovat doma v pokoji o samotě je sice fajn, máte pocit, že cokoliv uděláte nebo řeknete, může u potenciálního publika fungovat, ale to vám nikdo nepotvrdí, protože se nemáte ke komu obrátit. Máme vynikající pedagogy, kteří nás inspirují a vedou k vlastnímu uměleckému vyjádření, ale nyní nemají možnost nám toho předat tolik, i když je on-line výuka stojí nejspíš větší množství energie," vypráví 29letá Natálie Podešvová z katedry nonverbálního divadla na HAMU.