Pořádající agentura Interkoncerts a prodejce Sazka si účtují takzvaný servisní poplatek 10,18 % z ceny vstupenky.
Výše servisního poplatku je uvedena na vstupence.
V obchodních podmínkách Sazky je stanoveno jasně: servisní poplatky se nevracejí.
Lístek do Sazka Areny na Madonnu si koupilo zhruba 36 tisíc lidí. Každý za něj dal v průměru téměř čtyři tisíce korun.
Infobox
Zazpívá Madonna
(Přečtěte si souvislosti)
Už nyní tedy pořadatelé vydělali na koncertu přibližně 14 milionů, které mají jisté - každý návštěvník zaplatil přibližně 400 korun, které nedostane zpátky, i kdyby koncert Madonny byl zrušen.
Čtyři sta korun je přitom cena, za níž lze v Česku pořídit lístek na kvalitní koncert - třeba i v Sazka Areně.
Agentury mají desetinu ceny jistou
"S výší servisního poplatku na koncert Madonny nemáme nic společného, stanoví ji pořadatel akce," řekl Zdeněk Zikmund ze společnosti Sazka. Podle dalších zástupců společnosti je konkrétní výše a rozdělení poplatků dána vždy smlouvou mezi pořadatelem (Interkoncerts) a prodejcem (Sazka).
Pořádající agentura Interkoncerts se k výši nevratného poplatku nevyjádřila. "Nejsem kompetentní k tomu cokoliv říct a nevyjádří se vám k tomu v tuto chvíli nikdo. Jsme zaneprázdněni," řekl Petr Novák. Ředitel společnosti Robert Porkert nebral telefon.
Zástupce konkurenční produkční agentury Intervisions prohlásil, že servisní poplatky ve výši kolem 10 % jsou běžné. Potvrdil, že jejich výše je stanovena na základě dohody mezi prodejcem a pořadatelem.
Někteří prodejci, jako například Ticketstream, servisní poplatky obvykle zahrnují do ceny vstupenky a v případě zrušení akce vracejí plnou cenu.
Prodělat může fanoušek
Proč si společnosti účtují servisní poplatky? Podle oslovených agentur jdou peníze na pokrytí prodeje a propagace.
Mezi uskutečněným a neuskutečněným koncertem tak pro agentury a prodejce není velký rozdíl. V případě úspěšného koncertu vydělají jen o málo víc. Nevratný poplatek jim zajistí, že ani v případě zrušení koncertu nikdo neprodělá. Pouze zákazník.