TOP 09 mění logo. Schwarzenbergovský motýlek má ukázat, že berou politiku i s humorem

ČTK ČTK
Aktualizováno 23. 3. 2017 23:08
TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg. "Naše logo je devět let staré, my jsme ho chtěli trochu oživit, dát tomu více energie, elánu i trochu té lehkosti. Toho typického schwarzenbergovského motýlka, s kterým samozřejmě v kampani lze dělat řadu vtipů, protože do kampaně patří i vtip," řekl předseda TOP 09 Miroslav Kalousek. Podle něj změna není vedena snahou zacílit na nějakou konkrétní skupinu nových voličů. "Každá firma čas od času trochu oživí svůj odznak, své logo. Dělají to i politické strany a my jsme se to rozhodli udělat do téhle kampaně. Není to tak dramatická změna, která by zmátla naše voliče," dodal.
Nové logo TOP 09.
Nové logo TOP 09. | Foto: TOP 09
 

Právě se děje

před 18 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy