Reportáž Primy o Klinice byla manipulativní, myslí si rada pro vysílání a spustila s televizí řízení

ČTK ČTK
8. 8. 2016 16:53
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání spustila správní řízení s televizí Prima kvůli manipulativnímu zpravodajství o sociálním centru Klinika na Žižkově. Televize nedokázala oddělit hodnotící komentář od zpravodajských informací. "Oznámení o zahájení řízení s výzvou k vyjádření nám dosud nebylo doručeno. Celou záležitost tedy nyní nebudeme nijak komentovat," řekla mluvčí Gabriela Semová. Rada loni odhalila sporné momenty ve zpravodajství Primy o uprchlících, ale na zahájení správního řízení to nestačilo.
Zprávy na TV Prima.
Zprávy na TV Prima. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila správní řízení s televizí Prima kvůli manipulativnímu zpravodajství o centru Klinika. Prima ve svých zprávách neoddělila hodnotící komentář od zpravodajských informací. RRTV to uvedla v tiskové zprávě. Prima dosud oznámení o zahájení řízení neobdržela a nechtěla jej proto komentovat.

"Reportáž byla zpracována manipulativním způsobem. Divákovi podsouvala již konkrétní předdefinovaný názor na pojednávanou problematiku," uvedla rada ve zprávě. Kliniku na pražském Žižkově loni obsadili aktivisté, kteří v ní chtěli vybudovat autonomní sociální centrum.

Prima má podle mluvčí Gabriely Semové informaci pouze z tiskové zprávy RRTV. "Oznámení o zahájení řízení s výzvou k vyjádření nám dosud nebylo doručeno. Celou záležitost tedy nyní nebudeme nijak komentovat," řekla.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílaní loni odhalila sporné momenty ve zpravodajství Primy o uprchlících, ale na zahájení správního řízení to nestačilo. Další analýzu bude mít letos v září.

Server Hlídací pes zveřejnil nahrávku, která má dokládat, že zaměstnanci zpravodajství televize byli svým vedením instruováni, aby informace o migrační krizi vykreslovali jako riziko a ohrožení a fakticky tak ignorovali zásady objektivity a vyváženosti.

Televizi Prima by mohlo hrozit odejmutí licence, ale na to nikdo nemá odvahu, říká investigativní novinář Robert Břešťan. | Video: Daniela Drtinová
 

Právě se děje

před 33 minutami

Rakousko zasáhlo zemětřesení, větší škody ale zřejmě nezpůsobilo

Zemětřesení o síle 4,5 stupně zasáhlo v ranních hodinách centrální části Rakouska. Závažnější škody ale nejspíše nezpůsobilo.

Podle Rakouského institutu pro meteorologii a geodynamiku (ZAMG) leželo epicentrum poblíž města Admont ve spolkové zemi Štýrsko, ohnisko spočívalo v hloubce osmi kilometrů. Otřesy půdy byly cítit i v přilehlých Horních Rakousech.

ZAMG vydal varování, že zemětřesení mohlo způsobit drobná poškození budov. Stanice ORF bez bližších podrobností uvedla, že jsou již hlášeny první škody. Podle agentury APA je s ohledem na sílu zemětřesení možné, že na domech popraskaly fasády či se odloupala omítka.

Zdroj: ČTK
před 34 minutami

Zpěvák Van Morrison žaluje vládu, chce, aby povolila koncerty

Severoirský zpěvák Van Morrison "jménem tisíců hudebníků, umělců, klubů a všech, kdo pracují v koncertním průmyslu" žaluje tamní vládu. Od soudu chce, aby přezkoumal platnost zákazu koncertování v době nemoci covid-19. "Nejsme si vědomi žádného věrohodného vědeckého či lékařského zdůvodnění, které by odůvodnilo plošný zákaz," řekl deníku Guardian zpěvákův právník.

Severní Irsko je součástí Spojeného království, které coby nejpostiženější evropská země momentálně zápasí s třetí vlnou epidemie umocněnou novou, nakažlivější mutací viru. Za necelý rok v Británii kvůli covidu-19 zemřelo přes 91 tisíc lidí, z toho přes 1600 v Severním Irsku.

Pětasedmdesátiletý Morrison, člen Rokenrolové síně slávy a držitel dvou cen Grammy, proslul písněmi jako Brown Eyed Girl nebo Moondance, deskami Astral Weeks či Tupelo Honey nebo spoluprací s kapelou Chieftains. V posledním roce vydal několik skladeb brojících proti zákazům spojeným s nemocí covid-19, naposledy ve spolupráci s kytaristou Ericem Claptonem.

Zdroj: Guardian
Další zprávy