Praha 2029: Nový most přes Vltavu, vlak na letiště a návrat tramvají do centra

15. 10. 2018 9:50
Návrh na přejmenování stanic metra strhl velkou pozornost, ale čerstvě představená koncepce pražské MHD do roku 2029 v sobě obsahuje zejména plány na výstavbu nových železničních a tramvajových tratí. Pokud se dá dokumentu věřit, do konce třetí dekády tohoto století má takových tratí v Praze přibýt téměř dvacet. Návrhy jsou seřazeny podle toho, kdy by mohly být dokončeny. Jde však pouze o odhad. Jsou také doplněny o odůvodnění společnosti Ropid, která koncepci připravila.
Koncepce pražské MHD do roku 2029
Koncepce pražské MHD do roku 2029 | Foto: Ropid

Dvorecký most

Velmi významnou dopravní stavbou má být zprovoznění nového mostu přes Vltavu, který propojí Smíchov s Podolím. Navržený most má sloužit pouze veřejné dopravě a složkám integrovaného záchranného systému. V současné době lze oba břehy Vltavy v těchto místech překonat třemi způsoby - přes Palackého most, což je zajížďka asi šest kilometrů, přes Barrandovský most, kde jsou trvale kolony, a pomocí přívozu.

Ani jedna z variant není z hlediska používání veřejné dopravu časově atraktivní, a proto mnoho lidí při přepravě z Prahy 4 a 12 na Prahu 5 raději volí osobní automobil na úkor veřejné dopravy.

Zásadní význam získá nový Dvorecký most po zprovoznění tramvajové trati v Jeremenkově ulici, nicméně i bez ní podle plánovačů dopravy výrazně napomůže zkvalitnění provozu MHD v celé lokalitě.

Po dostavbě Dvoreckého mostu je navržena jeho obsluha jednou tramvajovou linkou 20 spojující Modřany a výhledově i Libuš s Braníkem, Smíchovem, Malou Stranou a Dejvicemi. Aby byla po odklonu linky 20 na druhý břeh zachována dostatečná kapacita tramvajové dopravy ze Sídliště Barrandov na Smíchov, z Barrandova k Andělu pojede linka 21 a u linky 4 bude rozšířen provoz na celotýdenní.

Současně by po Dvoreckém mostě jezdily autobusové linky, které nyní Vltavu přejíždějí po Barrandovském mostě a často stojí v kolonách s ostatní dopravou v ulicích Modřanské či Strakonické. Existence Dvoreckého mostu v případě dokončení developerského projektu Smíchov City současně umožní propojit trasu linek 118 a 167 do jedné,takže z oblasti Budějovické pojede přímá autobusová linka až k Andělu a k nemocnici Na Homolce.

 

Právě se děje

Další zprávy