Silniční stavby v krajích? Zbytečně předražené

Silniční stavby v krajích? Zbytečně předražené
Soutěž byla omezena tím, že se přes první kolo dostaly jen firmy, které měly největší obrat a vlastní výrobnu asfaltu.
Postoupili tři zájemci. Vyhrálo sdružení Berger Bohemia, Metrostav,  Strabag a Eurovia. (Plzeňský okruh, stavba úseku II, Křimická-Domažlická.)
Sdružení slíbilo cenu o 80 milionů menší, než byla poptávací cena. Přesto cena za kilometr překročila 300 milionů bez DPH.
Vysoká cena se zdůvodňuje tím, že součástí stavby má být 300 metrů dlouhý most, dva nadjezdy, chodník, cyklostezka a protihlukové stěny. (Plzeňský okruh, stavba úseku II, Křimická-Domažlická.)
Foto: Jan Langer
Petr Holub, Jan Langer
9. 10. 2012 6:20

Podívali jsme se do vybraných krajů na vysoutěžené zakázky na stavby a opravy silnic. Jejich cena často narostla oproti poptávané ceně o desítky milionů. Přitom platí, že pokud výběrové řízení nesníží cenu alespoň o čtvrtinu, tak se nepodařilo. Když se "vysoutěží" stejná cena, znamená to fiasko - zvlášť nyní, kdy firmy nemají dostatek zakázek. Za rozmachem některých projektů přitom může být fakt, že silnice má zaplatit Evropská unie.

 

Právě se děje

Další zprávy