Pražský nádražní skvost čeká přestavba

Pražský nádražní skvost čeká přestavba
Budovy nádraží navrhl architekt Antonín Jüngling. Tzv. hlavové (neprůjezdné) nádraží sloužilo od roku 1845 jako konečná stanice c. k. Severní státní dráhy Olomouc - Praha.
Původní název toho času jediného nádraží byl jen Praha, později Praha-státní nádraží, po roce 1919 Masarykovo, za protektorátu Hybernské, za komunismu (s výjimkou let 45-52) Praha-střed. Nakonec opět Masarykovo.
Architektonický skvost - dřevěný krov vykládaný skleněnými tabulkami, je od letoška podpírán.
Ani litinové sloupy už nejsou bezpečnými nosníky. Areál čeká rekonstrukce.
Foto: Jan Langer
Jan Langer
20. 12. 2010 16:07

Masarykovo nádraží v Praze se v roce 1845 stalo první železniční stanicí na tehdejším území hlavního města. Jeho stavby jsou cenou architektonickou památkou. Nyní ji po 165 letech provozu čeká rekonstrukce.

 

Právě se děje

Další zprávy