Soudce během zdůvodnění osvobozujícího rozsudku opět řekl, že se přesně neví, proč most spadl a neprokázalo se, že skutek spáchali právě obžalovaní. Rozsudek není pravomocný, státní zástupce se na místě odvolal.
"Stále se točíme kolem toho samého. Nevíme proč ten most spadl. Když toto nevíme, nemůžeme pak odvíjet odpovědnost obžalovaných," řekl předseda senátu Jaromír Pšenica. Víc než hodinu a půl četl skutkovou větu obžaloby, tedy vylíčení činu. Rozhodnutí pak zdůvodnil v několika minutách.
Státní zástupce Aleš Kopal v závěrečné řeči požadoval pro všech deset obžalovaných nepodmíněné tresty od tří do šesti let tak jako napoprvé. Odkázal na svůj závěrečný návrh ze září 2017. Tehdy navrhoval všechny uznat vinnými z obecného ohrožení a udělit jim i tresty zákazu činnosti.
"Co se týče výše trestu, je v návrhu obžaloby zohledněna i délka trvání hlavního líčení," uvedl v závěrečné řeči Kopal. Podle něj vinu obžalovaných potvrzují znalecké posudky.
Obhájci obžalovaných naopak tvrdili ve svém závěrečném návrhu, že se pochybení jejich klientů nepotvrdila a chtěli zproštění obžaloby. Hlavního líčení se účastnilo pět z deseti obžalovaných. Všichni při svém závěrečném slovu odmítli vinu. Někteří ale vyjádřili lítost nad tím, co se stalo. Všichni se na místě vzdali práva na odvolání. Naopak státní zástupce Aleš Kopal se v jednací síni odvolal. Případem se tak bude znovu zabývat Krajský soud v Ostravě.
Hned po Kopalovi se slova ujal Radek Ondruš, jenž u soudu zastupuje stavební společnost Bögl a Krýsl, která se na stavbě podílela. Podle něj se nepodařilo zjistit, proč most spadl. "Je jen několik variant," řekl. Podle něj před soudem stojí pouze okrajoví a bezvýznamní pachatelé.
"Skuteční hlavní viníci celé nehody se vyhnou potrestání," řekl Ondruš. Jde například o pracovníky, kteří na stavbě měli na starost bezpečnost a ochranu, projektanty a odpovědné úředníky Moravskoslezského kraje.
Havárie se stala 8. srpna 2008 ve Studénce na trati spojující Prahu se severní Moravou. Vlak EuroCity Comenius jedoucí z Krakova do Prahy narazil v 10:30 do konstrukce silničního mostu, jež se zřítila na trať.
Strojvedoucí, který pád mostu zaregistroval v okamžiku, kdy byl vlak půl kilometru od něj, stačil použít rychlobrzdu a soupravu zpomalil ze 134 na 90 kilometrů v hodině. Lokomotiva a první čtyři vozy vlaku vykolejily, smetly i tři nákladní vagony na sousední koleji.