Magdalena Synková
30. 5. 2023 17:09
Téměř 1800 rodičů podepsalo na internetu petici, která je adresovaná ministru školství, ústřednímu školnímu inspektorovi a školskému ombudsmanovi. Chtějí, aby učitelé zadávali domácí úkoly, které jsou pouze dobrovolné, nikoliv povinné. Aktuálně.cz se proto zeptalo učitelů a ředitelů škol, jak úkoly dávají oni a jak je hodnotí.
Michal Kaderka, učitel Gymnázia Na Zatlance v Praze
Úkoly z hodiny na hodinu nezadávám, ale studentky a studenti musí pracovat na zadaných výstupech, na kterých pracují obvykle pět týdnů. Tyto výstupy obvykle nelze dělat ve třídě, protože student se musí s někým potkat, něco například vyfotit nebo vyřídit. Tyto dlouhodobější výstupy hodnotíme.
Samotnou intenzitu a náročnost úkolů určuje učitel, který by měl zvážit jejich smysluplnost. Úkoly by však neměly být jen doplněním učiva, které se nestihlo probrat ve třídě.