Jančurovo Tick Tack taxi stále nesmí na letiště

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
31. 7. 2014 21:18
Radim Jančura se nikdy příliš netajil se svým ambiciózním plánem napravit nelichotivou pověst pražských taxikářů. Jeho bílé limuzíny a vesměs příjemní šoféři sice budí dojem exkluzivity, ale rentabilita projektu je zatím stále v nedohlednu.
Foto: Tomáš Kunc

Byznys – Vypadá to, že areál pražského letiště je pro bílé taxíky Radima Jančury zapovězeným územím. Z dodatku ke smlouvě mezi Českým Aeroholdingem a současnými operátory taxi (AAA a FIX) totiž vyplývá, že tito budou na letišti operovat o rok déle, tedy až do konce roku 2016. „Áčkaři“ a vozy FIX taxi, stojící před terminály letiště v první linii, jsou Jančurovi dlouhodobě trnem v oku, proto se pokusil platnost uzavřeného dodatku právně zpochybnit.

Jak pro Insider a HN uvedla mluvčí Českého Aeroholdingu Michaela Lagronová: „Oba stávající provozovatelé smluvní taxislužby vzešli z výběrového řízení, které proběhlo v roce 2009. Letiště Praha díky tomuto tendru zajistilo pro cestující nabídku dvou přepravců s garantovanými cenami, kvalitními vozy a vysokou úrovní servisu.“

Lagronová dále uvedla, že výběrové řízení bylo vyhlášeno právě proto, aby vítězové zvýšili kvalitu taxislužby pro cestující a aby Letiště Praha zároveň získalo maximální výnos z této činnosti. Vzhledem k povaze smlouvy nebylo Letiště povinno výběrové řízení vůbec vypisovat, protože tento konkrétní případ nespadá do režimu zákona o veřejných zakázkách.

Důvodem prodloužení smlouvy bylo zvýšení spokojenosti zákazníků a rozšíření spolupráce s firmou Škoda Auto, která oběma provozovatelům taxi dodává svoje vozy. Letiště Praha tímto krokem získalo do výnosů pět milionů korun ročně v době, kdy počet cestujících dramaticky klesal.

Radim Jančura se nikdy příliš netajil se svým ambiciózním plánem napravit nelichotivou  pověst pražských taxikářů. Jeho bílé limuzíny a vesměs příjemní šoféři sice budí dojem exkluzivity, ale rentabilita projektu je zatím stále v nedohlednu, což potvrdil i druhý spolumajitel firmy Tomáš Novák: „Projekt je i po bezmála roce stále v rozjezdu a stojí nás nemalé peníze. Byli bychom rádi, kdyby se nám ho povedlo do konce roku vytáhnout do černých čísel.“

V současné době jezdí řidiči Tick Tack taxi v tzv. úsporném režimu. Pokud nevezou zákazníka, mají zákaz používat magistrálu a pražskou Jižní spojku. Lukrativní místa v Praze jsou vyblokovaná konkurencí, o které Jančura tvrdí, že ji nemá. Co ale má, to je z poloviny zaplněné parkoviště luxusními limuzínami Audi A6 na pražském Bohdalci. Přitom Novákův společník a zároveň majoritní vlastník Radim Jančura před rokem prohlásil, že hodlá vybudovat největší taxislužbu v Praze s tisícovkou luxusních aut.

Avizovaná dechberoucí flotila tisícovky limuzín prémiových značek Audi a BMW se tedy zatím zastavila na čísle 153. Tři z vozů jsou limuzíny Audi A8, zbytek Audi A6. O dalším rozšíření se sice uvažuje, ale přesný termín pořízení dalších aut nezná ani jeden z majitelů společnosti. V každém případě se spíše než o stovkách aut bude jednat o desítkách a výsledný počet by se měl blížit dvěma stům vozů.

Dagmar Klimovičová

 

Právě se děje

Další zprávy