Deset častých omylů českých spotřebitelů. Poznejte je včas

Ekonomika Ekonomika, dTest
29. 9. 2013 10:26
Poradna sdružení dTest se stále setkává s mnoha omyly a mýty, které jim mohou velmi uškodit, nebo jim přinejmenším zkomplikovat život. Vybrali jsme deset z nich.

Povědomí českých spotřebitelů o jejich právech roste.

Poradna sdružení dTest se přesto stále setkává s mnoha omyly a mýty, které jim mohou velmi uškodit, nebo jim přinejmenším zkomplikovat život.

Z publikace Omyly českých spotřebitelů jsme vybrali deset častých případů.

4. Věc musí po dobu záruky vydržet

Foto: Reuters

Záruční doba je doba, v níž nese podnikatel odpovědnost za vady prodávaného zboží či poskytnuté služby.

Záruční dobu však nelze zaměňovat s životností, která se projevuje opotřebením v důsledku běžného, obvyklého užívání.

Budete-li nosit obuv určenou pro příležitostné nošení každý den, může dojít k výraznému opotřebení až úplnému zničení během prvního roku záruky.

Zákonný podklad: § 619 odst. 1 a 2 občanského zákoníku

 

Právě se děje

Další zprávy