Deset častých omylů českých spotřebitelů. Poznejte je včas

Ekonomika Ekonomika, dTest
29. 9. 2013 10:26
Poradna sdružení dTest se stále setkává s mnoha omyly a mýty, které jim mohou velmi uškodit, nebo jim přinejmenším zkomplikovat život. Vybrali jsme deset z nich.

Povědomí českých spotřebitelů o jejich právech roste.

Poradna sdružení dTest se přesto stále setkává s mnoha omyly a mýty, které jim mohou velmi uškodit, nebo jim přinejmenším zkomplikovat život.

Z publikace Omyly českých spotřebitelů jsme vybrali deset častých případů.

6. Zboží musím reklamovat tam, kde jsem ho zakoupil

Nakupování. Ilustrační foto
Nakupování. Ilustrační foto | Foto: Tesco Stores

Prodejce má ze zákona povinnost přijmout reklamaci v kterékoli své provozovně, která je pro to s ohledem na prodávané zboží nebo poskytované služby vhodná, případně i v sídle nebo místě podnikání.

V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamace. Neplněním této povinnosti prodávající porušuje zákon.

Zákonný podklad: § 19 odst. 1 a 2, § 24 odst. 7 r) zákona o ochraně spotřebitele, § 625 občanského zákoníku

 

Právě se děje

Další zprávy