Deset častých omylů českých spotřebitelů. Poznejte je včas

Ekonomika Ekonomika, dTest
29. 9. 2013 10:26
Poradna sdružení dTest se stále setkává s mnoha omyly a mýty, které jim mohou velmi uškodit, nebo jim přinejmenším zkomplikovat život. Vybrali jsme deset z nich.

Povědomí českých spotřebitelů o jejich právech roste.

Poradna sdružení dTest se přesto stále setkává s mnoha omyly a mýty, které jim mohou velmi uškodit, nebo jim přinejmenším zkomplikovat život.

Z publikace Omyly českých spotřebitelů jsme vybrali deset častých případů.

2. Když zboží nepřevezmu, smlouva se ruší

3.-4. místo PPL Název služby: Svoz za hotové Cena: 121 Odesláno: 8.3., 9:40 Přijato: 9.3., 10:45 Výsledný čas: 25 hodin 05 minut SMS info: Ne Sledování zásilky: Ano Rozbito: 2 Trestné body za servis: 1
3.-4. místo PPL Název služby: Svoz za hotové Cena: 121 Odesláno: 8.3., 9:40 Přijato: 9.3., 10:45 Výsledný čas: 25 hodin 05 minut SMS info: Ne Sledování zásilky: Ano Rozbito: 2 Trestné body za servis: 1 | Foto: Karel Toman

Pokud si výslovně ve smlouvě nesjednáte, že nepřevzetím zboží se smlouva ruší, platí, že uzavřená smlouva je pro obě strany závazná.

Nesplněním dílčí povinnosti z ní vyplývající, tedy typicky převzetí zboží, se vystavujete sankci zpravidla v podobě povinnosti zaplatit dohodnutou smluvní pokutu nebo přinejmenším uhradit škodu způsobenou zmařenou dopravou.

Zákonný podklad: § 35 odst. 1, § 43c odst. 2, § 53 odst. 5 občanského zákoníku

 

Právě se děje

Další zprávy