Deset častých omylů českých spotřebitelů. Poznejte je včas

Ekonomika Ekonomika, dTest
29. 9. 2013 10:26
Poradna sdružení dTest se stále setkává s mnoha omyly a mýty, které jim mohou velmi uškodit, nebo jim přinejmenším zkomplikovat život. Vybrali jsme deset z nich.

Povědomí českých spotřebitelů o jejich právech roste.

Poradna sdružení dTest se přesto stále setkává s mnoha omyly a mýty, které jim mohou velmi uškodit, nebo jim přinejmenším zkomplikovat život.

Z publikace Omyly českých spotřebitelů jsme vybrali deset častých případů.

5. Prodejce je vždy povinnen vystavit záruční list

Foto: Thinkstock

Prodávající je povinen vystavit spotřebiteli záruční list na požádání.

Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, jeho identifikační číslo, sídlo (jde-li o právnickou osobu) nebo bydliště (jde-li o fyzickou osobu).

Prodávající zde musí vysvětlit obsah poskytované záruky, uvést její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možné uplatnit nároky z ní plynoucí.

Záruční list není dokladem, který musíte nutně předložit, chcete-li reklamovat výrobek v době zákonné záruky. Umožňuje-li to povaha věci, může jako záruční list sloužit pouhý doklad o koupi, který obsahuje zákonem stanovené údaje.

Odmítne-li prodávající vystavit záruční list a pouhý doklad je nedostačující, porušuje tím zákon.

Zákonný podklad: § 620 odst. 2 až 5 občanského zákoníku, § 15 odst. 2, § 11, § 24 odst. 7 k) zákona o ochraně spotřebitele

 

Právě se děje

Další zprávy