Personální rošády i mýto. Co všechno Prachařovi zlomilo vaz

Radek Nohl ČTK Radek Nohl, ČTK
12. 11. 2014 11:15
Antonín Prachař z hnutí ANO se rozhodl skončit na postu ministra dopravy. Co všechno po něm bude muset řešit jeho nástupce, kterým chce Andrej Babiš udělat šéfa Skansky Dana Ťoka?

Praha - Antonín Prachař z hnutí ANO končí jako ministr dopravy. Svůj odchod oznámil po dlouhodobé kritice nejen od opozice, ale i od premiéra Bohuslava Sobotky a stranického šéfa Andreje Babiše.

Vytýkali mu chaos v resortu, prodlevy při stavbách dálnic nebo natahování termínů při výběru projektového manažera, který má ministerstvu poradit se strategií výběru mýta po roce 2016, kdy vyprší smlouva se současným provozovatelem mýtného systému - firmou Kapsch.

Prachařův resort rovněž provázely časté personální rošády. K zatím poslední došlo začátkem tohoto týdne: z postu ředitele Českých drah byl odvolán Daniel Kurucz. Již několik měsíců navíc Prachař marně hledal nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic.

Jaké další problémy po Prachařovi na dopravě zůstaly? Podívejte se do grafiky.

Foto: Ludvík Hradilek

Sněmovní opozice Prachařovi vyčítala, že oddaluje otevření trhu na železnici. Podle původních plánů ministerstva měla být první soutěž na provoz dotovaných rychlíkových spojů vypsána ještě letos. Nyní však hrozí, že se tak stane až příští rok, což Prachař zdůvodňuje tím, že je potřeba nejprve vyřešit uznávání jízdenek mezi dopravci. V půlce října navíc vyšlo najevo, že ministerstvo poslalo do úředního věstníku EU materiál, podle kterého mají dopravu na trati z Brna do Olomouce přes Břeclav provozovat i dalších 15 let státní České dráhy

 

Právě se děje

Další zprávy