Personální rošády i mýto. Co všechno Prachařovi zlomilo vaz

Radek Nohl ČTK Radek Nohl, ČTK
12. 11. 2014 11:15
Antonín Prachař z hnutí ANO se rozhodl skončit na postu ministra dopravy. Co všechno po něm bude muset řešit jeho nástupce, kterým chce Andrej Babiš udělat šéfa Skansky Dana Ťoka?

Praha - Antonín Prachař z hnutí ANO končí jako ministr dopravy. Svůj odchod oznámil po dlouhodobé kritice nejen od opozice, ale i od premiéra Bohuslava Sobotky a stranického šéfa Andreje Babiše.

Vytýkali mu chaos v resortu, prodlevy při stavbách dálnic nebo natahování termínů při výběru projektového manažera, který má ministerstvu poradit se strategií výběru mýta po roce 2016, kdy vyprší smlouva se současným provozovatelem mýtného systému - firmou Kapsch.

Prachařův resort rovněž provázely časté personální rošády. K zatím poslední došlo začátkem tohoto týdne: z postu ředitele Českých drah byl odvolán Daniel Kurucz. Již několik měsíců navíc Prachař marně hledal nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic.

Jaké další problémy po Prachařovi na dopravě zůstaly? Podívejte se do grafiky.

Foto: Ludvík Hradilek

Podle opozice Antonín Prachař umrtvuje dlouhá léta připravované investice, prodražuje dopravní obslužnost a ohrožuje čerpání evropských dotací v oblasti dopravy. Opoziční strany TOP 09 a ODS se kvůli tomu ve Sněmovně neúspěšně pokusily iniciovat vznik vyšetřovací komise, která by prověřila zadávání veřejných zakázek v dopravě. 

 

Právě se děje

Další zprávy