Personální rošády i mýto. Co všechno Prachařovi zlomilo vaz

Radek Nohl ČTK Radek Nohl, ČTK
12. 11. 2014 11:15
Antonín Prachař z hnutí ANO se rozhodl skončit na postu ministra dopravy. Co všechno po něm bude muset řešit jeho nástupce, kterým chce Andrej Babiš udělat šéfa Skansky Dana Ťoka?

Praha - Antonín Prachař z hnutí ANO končí jako ministr dopravy. Svůj odchod oznámil po dlouhodobé kritice nejen od opozice, ale i od premiéra Bohuslava Sobotky a stranického šéfa Andreje Babiše.

Vytýkali mu chaos v resortu, prodlevy při stavbách dálnic nebo natahování termínů při výběru projektového manažera, který má ministerstvu poradit se strategií výběru mýta po roce 2016, kdy vyprší smlouva se současným provozovatelem mýtného systému - firmou Kapsch.

Prachařův resort rovněž provázely časté personální rošády. K zatím poslední došlo začátkem tohoto týdne: z postu ředitele Českých drah byl odvolán Daniel Kurucz. Již několik měsíců navíc Prachař marně hledal nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic.

Jaké další problémy po Prachařovi na dopravě zůstaly? Podívejte se do grafiky.

Nový generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kubiš vystoupil 3. dubna 2014 v Praze na společném briefingu s ministrem dopravy Antonínem Prachařem.
Nový generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kubiš vystoupil 3. dubna 2014 v Praze na společném briefingu s ministrem dopravy Antonínem Prachařem. | Foto: ČTK

Ve vedení Ředitelství silnic a dálnic dochází v posledních letech k velmi častým personálním výměnám. A nezastavil je ani Antonín Prachař, který do funkce nastoupil v lednu. Jen od začátku letošního roku se v čele ŘSD vystřídali čtyři šéfové. Od léta je vedením ŘSD dočasně pověřená bývalá ředitelka komunikace Agrofertu Soňa Křítková, před ní ŘSD vedl Jan Kubiš (na snímku).

 

Právě se děje

Další zprávy