Personální rošády i mýto. Co všechno Prachařovi zlomilo vaz

Radek Nohl ČTK Radek Nohl, ČTK
12. 11. 2014 11:15
Antonín Prachař z hnutí ANO se rozhodl skončit na postu ministra dopravy. Co všechno po něm bude muset řešit jeho nástupce, kterým chce Andrej Babiš udělat šéfa Skansky Dana Ťoka?

Praha - Antonín Prachař z hnutí ANO končí jako ministr dopravy. Svůj odchod oznámil po dlouhodobé kritice nejen od opozice, ale i od premiéra Bohuslava Sobotky a stranického šéfa Andreje Babiše.

Vytýkali mu chaos v resortu, prodlevy při stavbách dálnic nebo natahování termínů při výběru projektového manažera, který má ministerstvu poradit se strategií výběru mýta po roce 2016, kdy vyprší smlouva se současným provozovatelem mýtného systému - firmou Kapsch.

Prachařův resort rovněž provázely časté personální rošády. K zatím poslední došlo začátkem tohoto týdne: z postu ředitele Českých drah byl odvolán Daniel Kurucz. Již několik měsíců navíc Prachař marně hledal nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic.

Jaké další problémy po Prachařovi na dopravě zůstaly? Podívejte se do grafiky.

Automobily. Ilustrační foto
Automobily. Ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Letos v září Antonín Prachař uvedl, že spojení Brna a Vídně má být kvůli slabšímu provozu v úseku od Pohořelic k hranicím jen dvouproudové. Názor narazil na kritiku mimo jiné jihomoravského hejtmana Michala Haška (ČSSD). Prachař posléze prohlásil, že silnice R52 bude nadále připravovaná jako rychlostní silnice. Podmínkou výstavby čtyřproudé komunikace ale podle něj je, aby na ni v Rakousku navazoval stejný typ komunikace. 

 

Právě se děje

Další zprávy